براساس بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی، حدود 30 تا 40 درصد مرگ و میرها در منطقه خاورمیانه و منطقه مدیترانه شرقی و همچنین قسمت اعظم هزینه‌های بهداشتی و درمانی در این منطقه ناشی از بیماری‌های" قلبی و عروقی" است.

سعید کاظمی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر بیماری‌های "قلبی و عروقی" به عنوان مهمترین عامل مرگ و میر و ناتوانی در جهان به شمار می‌روند و درصد بالایی از توان سیستم‌های بهداشتی و درمانی صرف این بیماری‌ها می‌شود.

وی افزود: بسیاری از مرگ و میرها در دنیا به صورت مستقیم و غیرمستقیم قابل انتساب به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

کاظمی با بیان اینکه در ایران و کشورهای اطراف نیز که به طور عمده جز کشورهای در حال توسعه محسوب می‌شوند شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار بالا و نگران کننده است تاکید کرد: براساس بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی، حدود 30 تا 40 درصد مرگ و میرها در منطقه خاورمیانه و منطقه مدیترانه شرقی که ایران هم جزئی از آن است و همچنین قسمت اعظم هزینه‌های بهداشتی و درمانی در این مناطق ناشی از بیماری‌های"قلبی و عروقی" است.

وی افزود: برطبق شواهد موجود در برخی از کشورها حدود دو سوم هزنیه‌های بهداشتی و درمانی صرف بیماری‌های قلبی و عروقی و عوارض حاصل از آن می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: علاوه بر آمار بالای مرگ و میر و هزنیه‌های سرسام آور ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی، کاهش سن ابتلا به این بیماری‌های نیز نگران کننده و هشداردهنده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار