معاون تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت؛

80 درصد مرگ و میر در کشور ناشی از بیماری های غیر واگیردار است

نزدیک به 80 درصد مرگ و میر ناشی از ناتوانی بیماری های مزمن و غیر واگیردار است و گاهی اوقات این بیماریها قابل پیشگیری و درمان است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران جوان دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت  گفت: وزارت بهداشت قرار است از پروژه هایی که در راستای طرح های ملی تنگی نای ارائه میشود حمایت کند اما به گفته آنها نباید این طرح ها فقط به صورت یک مقاله ارائه داده شود بلکه باید طرح های گسترده تری نسبت به طرح های قبلی ارائه دهند.

وی افزود:نزدیک به 80 درصد مرگ و میر ناشی از ناتوانی بیماری های مزمن و غیر واگیردار است 50 درصد بیماری قلبی_عروقی، 5 در صد بیماری کلیوی ، 5 درصد بیماری کبدی ، 20 درصد بیماری مغز و اعصاب، که البته آمار نشان داده بیشتر این بیماری های مزمن و غیر واگیردار یعنی (80 درصد ) از بیماری ها ممکن است قابل پیشگیری و درمان باشند.

لازم به ذکر است؛ کشور ما باید بکوشد نظام شبکه خود را از این حالت در آورد و بتواند آن را ارتقا دهد، در واقع کشور ما این پتانسیل را دارد که به صورت هم افزایی برنامه های خود را تقویت کند .

وی توصه کرد: دانشجویان دارای مدرک MDباید هر چه بیشتر سعی خود را بکنند تا بتوانند در مدارج بالاتر مانند Md Phd خود را گرفته تا راحتتر بتوانند پروژه ها را تقویت کنند.

 بیش از 80 مرکز،بودجه خود را صرف خرج های غیر ضروری میکنند

 دکتر زرقی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در دانشگاه شهیدبهشتی تحول کیفی و جهت گیری پژوهشی ، رویدادهای پژوهشی کیفی از اهداف دانشگاه شهید بهشتی است و در واقع بحث جهت گیری پژوهشی پژوهش مستند محور است.

وی افزود: در جهت گیری پژوهشی پژوهش باید به سمت تجاری شدن برود تا تمامی مراکز را مورد عنایت قرار دهد ، در واقع هدف ما پروراندن پژوهش و پژوهشگر است تا دانشگاه بتواند به راحتی برون داد خوبی داشته باشد  در واقع شورای سیاست گذرای کشور ما افراد پژوهشگر و صاحب فکر در علوم جراحی ، علوم بالینی و علوم پایه می خواهد تا برنامه های خود را در کشور بهتر ارائه دهد.

وی اظهار داشت:بیش از 80 درصد مراکز بودجه خود را صرف خرج های غیر ضروری میکنند و در 3 سال گذشته 50 درصد اعضاء هیئت علمی دانشگاه مقاله با کیفیت isi ارائه ندادند و باید به آنها هشدار داد تا مقاله های بهتر و مفیدتر ارائه دهند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بودجه ، پژوهش ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار