دولت اکوادور با تأکید بر خواست خود مبنی برکاهش تعداد نظامیان امریکا در این کشور، هشدار داد، به امریکا اجازه نخواهد داد تجهیزات جاسوسی در این کشور نصب کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه، دولت اکوادور شنبه با تأکید بر خواست خود مبنی برکاهش تعداد کارکنان نظامی امریکا در خاک خود هشدار داد به امریکا اجازه نخواهد داد تجهیزات جاسوسی در این کشور نصب کند.

«ریکاردو  پاتینو» وزیر امور خارجه اکوادور با اعلام این مطلب خطاب به خبرنگاران افزود: «این به مفهوم است که تعداد بسیار زیادی از کارمندان نظامی امریکایی که به فرماندهی جنوبی ارتش امریکا گزارش می دهند، در سفارت امریکا در خاک کشورش باقی بمانند. 

"رافائل کورئه آ" ، رئیس جمهور اکوادور  چهارشنبه اعلام کرد از امریکا خواهد خواست شمار نفرات نظامی خود را که در سفارت امریکا در کیتو مستقر هستند، کاهش دهد.

رئیس جمهور اکوادو گفت زمانی متوجه شد که تعداد نظامیان امریکایی در خاک کشورش بیش از حد معمول است که 4 نظامی امریکایی سوار بر یک فروند بالگرد نظامی اکوادور، سوم اکتبر نزدیک مرز کلمبیا هدف تیراندازی قرار گرفت.

کورئه آ افزود کیتو قبلا اقداماتی را برای بررسی این موضوع انجام داده است.

یک مقام امریکایی در واشنگتن اعلام کرد حضور 50 تن از کارکنان نظامی مورد اشاره کورئه آ ، فقط بیش از دو برابر تعداد واقعی هستند.

وزیر خارجه اکوادور خاطرنشان کرد امریکا برای هماهنگی امور خود در اکوادور به 2 یا 3 کارمند بیشتر نیاز ندارد.

وی تصریح کرد شما به 50  نظامی نیاز ندارید و ما تلاش می کنیم مشخص کنیم این تعداد افراد در این جا چه کار می کنند.

وزیر خارجه اکوادور هشدار داد ما اجازه نخواهیم داد امریکایی‌ها تجهیزات جاسوسی در کشورمان نصب کنند و قصد داریم همه کارها و امور مربوط به کارکنان امریکا را در کشورمان مورد بررسی قرار دهیم تا در نتیجه قربانی اتهامات و حملاتی مشابه همه آنهایی که در سراسر جهان روی می‌دهد نشویم.

امریکا در اکوادور هیچ پایگاهی ندارد. کورئه آ در سال 2009 از تمدید اجاره پایگاهی که براساس آن امریکا اجازه داشت در منطقه امریکای جنوبی عملیات مبارزه با  قاچاق مواد مخدر انجام دهد ، خودداری ورزید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار