گلوبال ريسرچ در مقاله اي به انتقاد از بودجه نظامي سرسام آورامريكا پرداخت و جنگ طلبي واشنگتن را در راستاي سود دهي براي مجتمع نظامي –صنعتي دانست كه اقتصاد امريكا را از بين برده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛  گلوبال ريسرچ نوشت:  واشنگتن و رسانه های جریان اصلی با بوق و كرنا تصویب لایحه بودجه را پیروزی برای همكاري حزبي (دو حزب جمهوري خواه و دموكرات) و مردم آمریکا اعلام مي كنند . اما حقیقت بسیار متفاوت است. 

تصویب لایحه بودجه یک پیروزی برای مردم آمریکا نيست فقط  پيروزي برای مجتمع نظامی- صنعتی است.."جنگ برای کسب و کار خوب است " : هزینه های نظامی از بین بردن اقتصاد ایالات متحده ، افزایش تولید سلاح های کشتار جمعی است

نویسنده تاکید کرد : ما بارها و بارها با سند گفته ايم که  ريخت و پاش هاي نظامی و كلاهبرداري و تقلب از مشکلات اصلی اقتصاد ایالات متحده است.
به عنوان مثال، ما اشاره کرده ایم که اگر ما پول زیادی در جنگ های غیر ضروری – كه اقتصاد ما را تباه مي كند- خرج نمي كرديم در زمينه بحران بودجه ،در رتبه اول قرار نمي گرفتيم .

اما اين مسئله فراتر از جنگ حقيقي است. ما به راحتی می توانستيم بودجه نظامی و امنیتی خود را كم كنيم، بدون اين كه امنیت ملی خود را کاهش دهيم.

به عنوان مثال، سازمان های امنیت داخلي، به جای آن كه واقعا روي فعاليت هاي ضد تروریستی تمرکز كنند،.پول هاي زيادي را براي برگزاري سمینارهاي بيهوده هدر داده اند.  سناتور جمهوریخواه "تام کابرن" اشاره می کند که وزارت دفاع می تواند با حذف برنامه های غیر دفاعی که به بودجه وزارت دفاع راه پیدا کرده اند ، در طول ده سال 67.9 ميليارد دلار صرفه جويي كند.

بيزينس ويك و بلومبرگ اشاره می کنند که ما می توانيم بدون آسیب رساندن به امنیت ملی خود هزینه های نظامی را كاهش دهيم . در واقع ، ما می توانيم  كارهاي بي ارزش و بي اهميتي را که حتی ژنرال ها هم آن ها را نمی خواهند كم كنيم. "بيزينس ويك"  فهرستي از تدابير کاهش هزینه را که امنیت ملی را تضعیف  نمي كند ،ارائه كرده است. سايت هاي ديگرمانند "American Canservative" هم همين كار را كرده اند.

در ادامه این مقاله آمده است :  علاوه بر این ، ما نشان داده ایم که نیروهای نظامی چندين تریلیون دلار ريخت وپاش كرده و هدر مي دهند. 

رویترز اشاره می کند : 8.5 تريليون دلار ازپول مالیات دهندگان که از سال 1996 توسط کنگره به پنتاگون اعطا شده ، که سال اول قرار بود حسابرسی و بازرسي شود ، هرگز محاسبه نشده است. این مبلغ بیش از ارزش تولید اقتصادی چین در سال گذشته است.

مردم صلح می خواهند، اما واشنگتن جنگ می خواهد 

نویسنده در ادامه تاکید کرد :‌ برای اولین بار ، اکثریت آمریکایی ها فکر می کنند که ما هرگز نباید جنگ افغانستان را شروع مي كرديم. همانطور که واشنگتن پست گزارش مي دهد : طبق نظرسنجی واشنگتن پست آمریکایی ها ، بر سر جنگ 13 ساله در افغانستان ، که در طی آن 2289 نیروي نظامي آمریکایی کشته و بیش از 19هزار نفر زخمی شده اند  ابراز نارضايتي و پشيماني كرده اند. 66 درصد از آمریکایی ها می گویند این جنگ ، که با پشتیبانی تقریبا يكپارچه آغاز شد، ارزش جنگيدن ندارد.

در نظر سنجی اخیر آسوشیتد پرس - GFK كه روزچهارشنبه  هفته قبل منتشر شد، 57 درصد از آمریکایی ها گفتند که ایالات متحده در ورود به جنگ با افغانستان "  اشتباه  كرد"  و مردم در خصوص حفظ نيروها در اين كشور پس از سال 2014 نيز نظرات متفاوتي داشتند. در مورد عراق هم همينطور و مردم آمریکا نمی خواهند به جنگ با سوریه، ایران و یا هر جای دیگر بروند.

اما سیاستمداران واشنگتن از پیمانکاران دفاعی کمک مالی فراواني  جمع آوری مي كنند واز معاملات مربوط به هزینه های نظامی هم پول زیادی  به جيب مي زنند. و جنگ کمک می کند تا اذهان مردم از  گند هاي اقتصادی که تا حد زیادی سیاستمداران مسئول آن هستند منحرف شود. (  كه حقه حواس پرتی قدیمی است. )

به این ترتیب – همانطور كه لس آنجلس تايمز و کانترپانچ گزارش مي دهند - واشنگتن به تازگی بودجه اي را  تصویب كرده  که به اصطلاح "کاهش بودجه دفاعي " را كنار گذاشته ، و برای یک سری جنگ جدید  آماده مي شود. طبق معمول ، سیاست های دولت ثروتمندان را  ثروتمندتر و دیگران را فقیرتر خواهد كرد.

سياست دولت صنايع دفاعی را شاد و فربه حفظ خواهد کرد . در حالی که دیگران را  فقیرترمي كند ، و برش اقتصاد غیر نظامی را از بين مي برد .

انتهای پیام / 
برچسب ها: ثروت ، آمریکا ، جنگ ، اقتصاد ، سود ، واشنگتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار