شرح وظایف کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ذیل ستاد هماهنگی توسعه پایدار روستایی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی و ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان بررسی و تصویب شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، علی اصغر رشید اظهار داشت: ستاد هماهنگی توسعه ی پایدار روستایی با هدف اجرای ماده 194 برنامه ی پنجم توسعه و به منظور ارتقای کیفیت زندگی در روستاها و کاهش نا برابری های اجتماعی بین شهر و روستا تشکیل شده است.

وی گفت: آیین نامه ی تشکیل این ستاد پس از ابلاغ وزارت کشور در شورای برنامه ریزی استان با مدیریت استاندار و جانشینی معاونت هماهنگی امور عمرانی تصویب شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به بررسی وظایف کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ذیل ستاد هماهنگی توسعه ی پایدار روستایی پرداخت و اظهار داشت: بررسی وضعیت اجتماعی روستاهای استان، چگونگی اجرای سیاست های اجتماعی و فرهنگی در روستاها، تدوین برنامه های اجتماعی و فرهنگی و بررسی وضعیت بهداشت در روستاها از جمله وظایف کمیسیون به شمار می رود.

رشید بررسی وضعیت آموزش عمومی جهت ارتقای سطح سواد، نحوه ی اجرای وظایف دستگاه های اجرایی در روستاها، انجام اقداماتی برای تقویت بنیان خانواده، ارتقای وضعیت اماکن مذهبی و تقویت تشکل های اجتماعی، بررسی ابعاد گوناگون مهاجرت به شهرها و بهبود وضعیت ورزش های همگانی را از دیگر وظایف کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دانست.

وی با تاکید بر انجام اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری توسط دستگاه های اجرایی دست اندرکار جهت تحقق موارد یادشده خاطرنشان کرد: در مرحله ی بعد، سند توسعه ی فرهنگی روستاها با مشارکت اعضای کمیسیون تدوین خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه ی جلسه به بررسی برنامه های کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد سالمندان استان پرداخت و گفت: انجام اقداماتی در حوزه ی بیمه ی مسکن، ساماندهی اوقات فراغت، مناسب سازی فضاها، ارتقای منزلت اجتماعی، بهبود سلامت، توسعه ی آموزشی و ایجاد مراکز نگهداری سالمندان در دستور کار قرار دارد.

رشید به ارزیابی پژوهش علمی کمیته ی امداد در مورد خانه های سالمندان در استان پرداخت و اظهار داشت: با توجه به وجود 471 هزار نفر سالمند در استان لزوم توجه به مسایل این قشر ضروری است.

وی خواستار طبقه بندی برنامه ی دستگاه ها در ارایه ی خدمت به سالمندان شد و تصریح کرد: انجام اقدامات لازم برای ساماندهی خدمت رسانی به این قشر در قالب کارت هوشمند سالمند ضروری ست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از متناظرسازی آیین نامه ی اجرایی تکریم سالمندان در استان متناسب با جایگاه ادارات دولتی خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی، تکریم سالمندان توسط خانواده ها و بهبود جایگاه آنان در جامعه بیش از پیش صورت پذیرد./ز

برچسب ها: توسعه ، پایدار ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.