به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛
بلو ری در گردابی مهلک گرفتار شده، سال دیگر همین موقع این دیسک ها فقط تو قفسه فیلم ها قرار دارد و نه در بازار ذخیره سازها؛ با سهم چهار درصدی از بازار فیلم و دانلود فیلم های اچ دی، رسانه بلوری از قافله جا مانده، حتی پخش کننده های صد و پنجاه دلاری بلوری هم کمکی به این وضع نکرده اند. مدیر سونی برای در آغوش گرفتن پیروزی در بازار فیلم های اچ دی باید به خودش بیاید و نگاه درستی به دینامیک بازار بیندازد. نگاهی به تکنولوژی های بتامکس، مینی دیسک، دی وی دی های صوتی و ... بیندازید تا ببینید سیستم های ذخیره سازی تلفات زیادی داشته اند. باید در نظر داشت مساله اصلی ظرفیت است، شش ماه بعد اینکه توشیبا به کناری انداخته شد سونی هم به سرنوشت مشابه دچار شده است.
اتحادیه پخش بلو ری استراتژی نادرست و از تاریخ گذشته ای را با معرفی پخش کننده های صد و پنجاه دلاری در پیش گرفته است، این کارها شاید پنج سال پیش جواب می داد اما الان نه! دو مسئله بازی را برهم زد، اول اینکه جنگ دو گروه بلو ری و اچ دی دی وی دی چند سال کارخانه ها را از تولید با ظرفیت کامل بازداشت، دوم اینکه قیمت خیلی پایین دی وی دی پلیرها، کیفیت تصویر بالاتر بلو ری را از انتفاع انداخته. برای مثال کاربران با یکصد دلار می توانند از ویدئوهای کیفیت متوسط در تلویزیون های اچ دی خود لذت ببرند، چیزی که تا همین چند وقت پیش طرفداران بلو ری خوابش را می دیدند.
نه تنها در بین کاربران بلکه بین کسب کارهای کوچک هم بلو ری از چشم ها افتاده، برای ضبط و چاپ و قرار دادن لوگو بلو ری و پرداخت چندین حق مولف و این قضایا هزینه بسیار زیادی باید صرف شود، در صورتی که تمام این ها روی دی وی دی های معمولی هزینه به مراتب پایین تری در پی دارد.
حالا برای نجات بلوری چکار می توان کرد:
1- توجه کنید که مشتریان بلو ری نیاز ندارند، قیمتها باید مناسب شود.
2- قبول اینکه هزینه ای که صرف تحقیقات و تبلیغات روی بلو ری انجام شده دیگه از دست رفته، با این فکر می توان روی افزایش نفوذ این تکنولوژی تمرکز کرد.
3- اکثر مصرف کنندگان حاضراند پنجاه دلار بیشتر برای دستگاه های پخش کننده بلوری پرداخت کنند اما در صورتی که کیفیت این دستگاه ها در حد پخش کنند های دی وی دی معمولی باشند نه مثل الان که بسیار کم کیفیت و کند هستند.
4- قیمت دیسک های بلو ری نباید بیشتر و یا کمتر از دی وی دی ها باشد، استودیوهای فیلم سازی باید از خودشان بپرسند که می خواهند دیسک های خود را طی پنج سال بفروشند یا به روز فروش داشته باشند، اگر قصد فروش مناسب داشته باشند از طمع دست بکشند.
5- تمام محققان بازار که آینده درخشانی با روال فعلی را پیش بینی می کنند اخراج کنند، آنها مدیران را به اشتباه می اندازند، بهترین مشاور بازخورد بازار می باشد.