دبیرکانون هماهنگی دانش و صنعت زعفران ایران گفت: پس از اجرای موفق طرح بهبود ارتقای کیفیت زعفران بخش خصوصی به صورت عملی ترغیب به اجرای این طرح شده است.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،خلیل خلیلی، گفت: کانون هماهنگی دانش و صنعت زعفران یکی از اولین کانون‌هایی است که در کشور راه‌اندازی شده و زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

خلیلی با اشاره به اینکه دامنه فعالیت کانون کشوری است، تصریح کرد: به دلیل اینکه خراسان کانون تولید زعفران است این کانون در استان شکل گرفت.

وی اهداف کانون را سیاست گذاری و نظارت در حوزه زعفران ایران برشمرد.

دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت زعفران ایران تولید، توزیع و صادرات را از فعالیت‌های کانون عنوان کرد.

خلیلی با اشاره به اینکه کانون در طی فعالیت خود اقدامات متعددی داشته است، افزود: تدوین نقشه راه زعفران ایران ازمهم ترین اقدامات کانون زعفران است.

وی ادامه داد: نقشه راه زعفران به معاونت علمی ارائه شده و پس از طی مراحل قانونی از این نقشه رونمایی شده است.

دبیرکانون هماهنگی دانش و صنعت زعفران ایران، اطلاع رسانی و ارتباط با تمامی مرتبطین با صنعت زعفران شامل تولید کننده و مصرف کننده‌های اصلی، مراکز دانشگاهی و پژوهشی، تجاری و صادرکنندگان، تهیه بانک اطلاعاتی تمامی مرتبطین با صنعت زعفران را از دیگر فعالیت‌های کانون عنوان کرد.

خلیلی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها، سمینارهای تخصصی زعفران، ادامه داد: اجرای طرح‌های الگویی شامل طرح بهبود ارتقای کیفیت محصول زعفران و ایجاد شناسنامه برای زعفران به صورت موفق انجام شده است.

دبیرکانون هماهنگی دانش و صنعت زعفران ایران گفت: این کانون به دلیل عدم حمایت‌های مالی طی دو سال گذشته قادر به انجام وظایف خود نبوده است.

خلیلی اظهارکرد: با توجه به رویکردهای اخیر در دولت جدید و شرایط کنونی کشور نیاز بیشتر به صنعت و کشاورزی احساس می‌شود.

انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
برچسب ها: زعفران ، بیرجند ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.