دوکتاب آموزشی "ساخت و اجرای فیلم انیمیشن " و "استاپ موشن فریم به فریم"روانه بازار می‌شود

دو کتاب آموزشی "ساخت و اجرای فیلم انیمیشن " و "استاپ موشن فریم به فریم" با ترجمه سلما محسنی اردهالی به همت مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن و توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ی ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن؛ "سلما محسنی اردهالی" گفت: در حال حاضر مرحله آماده سازی کتاب "استاپ موشن فریم به فریم"به پایان رسیده است  و کتاب "ساخت و اجرای فیلم انیمیشن " نیز در دست آماده سازی است.

 وی اظهار کرد: "ساخت و اجرای فیلم انیمیشن"  نوشته تام بریتون است که در حوزه ساخت انیمیشن عروسکی فعالیت می کند. این کتاب منبعی بود که با توجه به تحصیلات، مطالعه وعلاقه ای که در زمینه انیمیشن عروسکی داشتم در طی مدت دو ماه ترجمه کرده ام .

محسنی اردهالی تشریح کرد: نویسنده- تام بریتون- در این اثر روند تولید یک فیلم را آموزش می دهد و از آغاز به چگونگی ایده پردازی و تبدیل آن به داستان، فیلم نامه و بعد ساخت عروسکی و نیازهای آن می پردازد؛ در بخش فنی نیز به مخاطب یاد داده می شود که از چه ابزار و با چه امکاناتی استفاده کند.

وی افزود: متحرک سازی عروسک های مختلف که در طبقه بندی تام بریتون به دو پا، چهار پا، شش پا و هشت پا(عروسک های دوپا مثل انسان و چند پا مثل حشرات) تقسیم می شوند، از مطالب بخش پایانی این کتاب است.

او در ادامه با اشاره به کتاب "استاپ موشن فریم به فریم" نوشته تام گاسک بیان کرد: این اثر تنها به انیمیشن عروسکی نپرداخته و  شیوه های مدرن تری را به لحاظ تکنیکی، مورد بررسی قرار می دهد.

محسنی اردهالی در ارائه توضیحات تکمیلی درباره این کتاب تصریح کرد: در این اثر به سه تکنیک اصلی و متفاوت انیمیشن استاپ موشن یعنی انیمیشن زیر دوربین، انیمیشن به واسطه مرور زمان و پیکسیلیشن، پرداخته شده است و در خلال آن جنبه های زیبایی شناسی و اینکه چه نکاتی باعث می شود که فردی به سراغ یک تکنیک برود، مورد توجه قرار گرفته است.

این مترجم ، درباره پروژه چاپ کتاب های آموزشی انیمیشن تاکید کرد: ازآنجا که منابع مکتوب کمی در این حوزه وجود دارد، ادامه این پروسه که در راستای ایجاد منبعی برای مطالعه و جریانی برای تولید و رشد علم انیمیشن است، نتایج بسیار خوبی را در حوزه انیمیشن کشور به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهاره طاهری
۲۱:۳۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
خیلی خوبه
آخرین اخبار