مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان قم گفت: در مشاغل خانگی در سال جاری مددجویان کمیته امداد 171 تخت فرش ابریشم بافتند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، عبدالله جلالی روز سه‌شنبه 8 بهمن در جمع خبرنگاران با گرامیداشت دهه فجر گفت: کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی یکی از زیرمجموعه‌های ستاد دهه فجر است که برنامه‌های مختلفی را در ایام‌الله بهمن با حضور اقشار مختلف مردم و مددجویان طراحی کرده است.

وی افزود: اعضای ستاد را کمیته امداد، هلال احمر، سازمان بهزیستی، سازمان بازنشستگی، سازمان تامین اجتماعی، بنیاد مستضعفان، مجمع خیرین سلامت، مجمع خیرین مدرسه‌ساز، بنیاد مسکن، صندوق مهر امام رضا(ع) و دفتر مناطق محروم تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، نواخته شدن زنگ انقلاب در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بیت امام (ره) در سالروز ورود ایشان، اهداء 200 فقره کمک جهیزیه به دختران تحت پوشش با اعتبار 4 میلیارد ریال و اعطاء تسهیلات به 300 نفر از نیازمندان با بودجه 4 میلیارد و 500 میلیون ریال را از جمله برنامه‌های طراحی شده در ایام دهه فجر از سوی ستاد مذکور کرد.

جلالی افزود: در این ایام 213 مسکن مهر ویژه مدد جویان افتتاح می‌شود و در جهت ارائه آموزش‌های کاریابی 13 کارگاه یک روزه ویژه افراد تحت پوشش برگزار خواهد شد همچنین دیدار با سالمندان و معلولان تحت حمایت، تجلیل زا هنرمندان فرش باف، از دیگر برنامه‌های ستاد دهه فجر است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های علمی ویژه طلاب و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد گفت: انجام مسابقه علمی با نام سبک زندگی، مسابقات مقاله نویسی و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع حجاب، مهدویت و ولایت فقیه از دیگر برنامه‌ها ویژه طلاب و دانشجویان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، گفت: تجلیل از برگزیدگان و فعالان قرآن کریم از میان مددجویان، اعزام کاروان سلامت به روستاها، طرح نیابت از سالمندان و تشکیل کلاس‌های مهارت زندگی از جمله برنامه‌های ستاد در دهه فجر است که 10 طرح اشتغال‌زایی با مساعدت صندوق مهر امام رضا(ع) مورد بازدید قرار می‌گیرد.

جلالی از افتتاح پروژه مسکونی احسان 2 در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: این واحد مسکونی دارای 140 واحد با همت خیرین مسکن‌ساز با زیربنای 15 هزار و 120 متر در 9 هزار متر زمین احداث شده است که با حضور مسئولان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اشتغال‌زایی را یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد ویژه مددجویان دانست و افزود: در این زمینه 1694 طرح خودکفایی با 117 میلیارد و 400 میلیون ریال اجرایی شد که در طرح خود اشتغالی از وام 15 میلیون تومان و طرح مشاغل خانگی به میزان 5 میلیون تومان در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

جلالی فرشبافی را یکی از مشاغل پردرآمد ویژه مددجویان خواند و تصریح کرد: در 10 ماهه نخست امسال 171 تخت فرش با مبلغ 10 میلیارد و 351 میلیون ریال بافته شد که در ازای هر متر فرش 3 میلیون و 400 میلیون تومان به بافنده تعلق گرفته است هرچند متاسفانه با وجود درآمد بالای این شغل جوانان علاقه چندانی به فرش‌بافی به عنوان هنری ارزشمند در ایران ندارند.

وی در این جلسه با اشاره به پرداخت صدقه به میزان 5 هزار و 600 تومان توسط هر قمی در 10 ماهه امسال اظهار کرد: 139 هزار و 850 صندوق میان مردم توزیع شده است که در این مدت 57 میلیارد و 717 میلیون ریال صدقه جمع‌آوری شده است که نسبت به سال گذشته 32 درصد رشد دارد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: قم ، فرش ، ابریشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.