طبق قانون جامع کنترل دخانیات شرکت‌های دخانیات باید هر شش ماه یکبار تصاویر هشدار دهنده روی پاکت سیگار را تغییر دهند که متأسفانه این امر موضوع انجام نمی‌شود.

 معدنی عضو فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: قانون جامع کنترل دخانیات در سال85 مصوب مجلس شد و توسط رئیس جمهور وقت ابلاغ شد که برای اجرای آن پستی و بلندی‌های زیادی طی شد تا این قانون اجرایی ‌شود.

وی با اشاره به کوتاهی در چاپ تصاویر هشدار دهنده بر روی پاکت‌های سیگار افزود: در ماده پنج  قانون جامع کنترل دخانیات آمده که 50 درصد جلد رو و پشت یک پاکت سیگار باید تصاویر هشداردهنده باشد که شرکت‌های دخانیات در ابتدای امر با این موضوع مخالفت کردند ولی با پیگیری‌های دبیرخانه مبارزه با دخانیات و ارگان‌های مسئول شرکت دخانیات اولین تصویر را روی پاکت سیگار با عنوان مرگ و زندگی چاپ کرد.

معدنی ادامه داد: اما روند چاپ این تصاویر با کندی به مدت دو سال پیش رفت و بعد از دو سال دو تصویر جدید به تصاویر هشداردهنده روی پاکت سیگار اضافه شد که درحال حاضر سه تصویر بعد از چند سال روی پاکت‌های سیگار است.

وی عنوان کرد: البته دو تصویری که جدید روی پاکت‌های سیگار چاپ شده کمی متفاوت با تصاویری بوده که توسط دبیرخانه به شرکت‌های دخانیات داده شده بود.

معدنی خاطرنشان کرد: طبق قانون جامع دخانیات باید تصاویر هشداردهنده هر شش ماه یکبار عوض شوند که متأسفانه چنین اقدامی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.