نقشينه گفت:امروز با ورود جريانات سرد شمالي در سواحل درياي خزر و نواحي شمالي و استان هاي شمالي، بارش باران و در مناطق سردسير و مرتفع بارش برف آغاز مي‌شود.

امين حسين نقشينه کارشناس هواشناسي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت آب و هواي کشور روزهاي آينده اظهار داشت: "چهارشنبه نهم دي ماه 92" بارش پراکنده در شمال شرق و جنوب غرب پيش بيني مي شود و از بعدازظهر فردا با ورود جريانات سرد شمالي در سواحل درياي خزر و نواحي شمالي و استان هاي شمالي، بارش باران و در مناطق سردسير و مرتفع بارش برف آغاز مي شود.

وي افزود: بارش ها از بعدازظهر روز جمعه در جنوب شرق و شرق شروع مي شود و هواي سرد اوايل هفته آينده کل کشور را در بر مي گيرد و کاهش دماي شدي براي اکثر استان ها تا چهارشنبه هفته آينده ادامه خواهد يافت.


کارشناس هواشناسي گفت: از روز جمعه کاهش قابل ملاحظه دما در نوار شمالی کشور انتظار می رود بطوریکه طي روزهاي جمعه و شنبه کاهش 15 تا 20 درجه دمای هوا در نیمه شمالی کشور و تداوم آن تا روزهای پایانی هفته آینده و روزهاي شنبه و یکشنبه کاهش 10 تا 15 درجه دمای هوا در نیمه جنوبی کشور و تداوم آن تا روزهای پایانه هفته آینده رخ مي دهد.  

نقشينه وضعيت آب و هواي استان تهران را اين گونه پپيش بيني کرد:  وضعیت آب و هوای استان "تهران" امروز، کمی ابری، همراه با وزش باد و فردا کمی ابری گاهی وزش باد، در اواخر وقت افزایش ابر و روز جمعه بتدریج ابری گاهی بارش باران و برف و وزش باد و در ارتفاعات کولاک برف پیش بینی می شود.

وي تصريح کرد: طي 24 ساعت گذشته بيشترين بارش ها در آبدانان به ميزان 61 ميليمتر و ايلام به ميزان 56 ميليمتر و سردشت به ميزان 47 ميليمتر و ايوان به ميزان 37 ميليمتر گزارش شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بارش باران ، رگبار ، باد ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار