دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از احداث مرکز درمانی "اخوان"‌در چهار فاز با پذیرش بیش از هزار نفر در تهران و همچنین تأسیس مراکز مهارت‌آموزی و فنی و حرفه‌ای در کنار مراکز درمانی ترک اعتیاد خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ ظهر امروز دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با رئیس شورای اسلامی شهر تهران ، استاندار تهران دیدار و ملاقات داشتند. در این نشست درخصوص مراکز درمانی ترک اعتیاد در سطح شهر تهران گفتگو کردند.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز پیرو گزارش پخش شده از صداوسیما از مرکز درمانی "شفق" بود و طی بازرسی‌های بعمل آمده از این مرکز درمانی مشخص شد که چند اشکال اساسی این مرکز دارد. پائین بودن ظرفیت پذیرش، شرایط نامساعد فضای محیطی و بهداشتی و عدم تجهیزات و امکانات کافی منجر به تعطیلی این مرکز درمانی ترک اعتیاد شد.

وی در ادامه از احداث فازهای بعدی مرکز درمانی اخوان در شهر تهران خبر داد و گفت:‌ مرکز "اخوان"‌ یک مرکز درمانی است و حدود 300 نفر پذیرش دارد که امیدواریم تا پایان بهمن ماه ، فاز دوم این مرکز افتتاح شود و پذیرش هزار نفری را خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: فاز چهارم و پنجم نیز با ظرفیت هزار نفر به شورای شهر و شهردای تهران سپرده خواهد شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درخصوص نظر شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: دوستان با نظر مثبتی برخورد کردند و قول دادند تا بازسازی و تجهیز مرکز درمانی "شفق" را عهده‌دار و در حوزه‌های دیگر نیز مساعدت لازم را بعمل آورد.

وی درخصوص بحث صیانت که در جلسه نیز مطرح شد، بیان داشت: کسانیکه بهبود یافته‌اند باید به جامعه برگردند ، بنابراین قرارشد اقداماتی درخصوص احداث مراکز کارآموزی وفنی و حرفه‌ای در کنار مراکز درمانی ترک اعتیاد ایجاد شود تا بتوانیم به حفظ شئنیت معتادان بهبود یافته و اشتغال آنان کمک کنیم. شرکـت‌های خدماتی نیز در این راستا می‌توانند گزینه‌ی موفق و خوبی باشند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درخصوص مراکز ترک اعتیاد فاقد موجوز اظهار داشت: بسیاری از این مراکز تعطیل شده و گروه‌های بازرسی مراکز درمانی ترک اعتیاد را مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت دارا نبودن شرایط مطلوب ازجمله نداشتن موجوز ، تعطیل خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به کمک و هم‌یاری همه‌ی مسئولان گفت:‌ هفته بعد با ورزشکاران و خیران که از طبقات مهم جامعه هستند، نشستی خواهیم داشت و از آنها درخواست کمک می‌کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مرکز ، ترک ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار