معاون اول قوه قضاییه گفت: نظام سلطه و مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل با دست عربستان سعودی که امروز مهمترین جایگاهی است که هم دشمنان را امیدوار می‌کند و هم همه دلدادگان خدا را مایوس می‌کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی معاون اول قوه قضاییه در حاشیه مراسم گرامی‌داشت سالگرد 35 سال انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمدن امام خمینی(ره) به معنای پایان یافتن حکومت طاغوت و برقراری نظامی به نام دین و آموزه‌های دینی بود.

وی افزود: آمدن امام به معنای ورود نور و رخت بربستن جریان ظلمت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: حقیقتا تمامی بندگان خدا با آمدن امام(ره) امیدوار و خرسند شدند و طاغوتیان امروز را روز مصیبت و مرگ و نابودی خودشان دیدند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: روز 12 بهمن روزی بسیار مهم در تاریخ کشورمان است به لحاظ این که انقلاب اسلامی ما با آمدن امام(ره) به ثمر نشست و نوید برقراری حاکمیت قرآن در کشورمان را به ارمغان آورد.

وی افزود: این روزی بسیار مهم برای ما است زیرا هم روز یاس دشمنان و هم روز امیدواری متدینین است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه انقلاب اسلامی چه پیامی برای منطقه داشته گفت: انقلاب ما دستاوردهایی داشته که همان مطالبی است که 35 سال پیش امام خمینی(ره) در بهشت زهرا فرمودند که می‌خواهند در این کشور چه کنند.

وی افزود: امام(ره) سخنرانی فرموده و نکاتی را گفتند و امروز پس از 35 سال مردم دنیا می‌بینند براساس آن امام(ره) فرمودند که بر استقلال تاکید داشتند حقیقتا ایران اسلامی مستقل‌ترین کشور در کره زمین است و نه وابسته به غرب و نه شرق است.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: در همان پیام امام خمینی(ره) در بهشت زهرا و ملت ایران و دولت‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کردند که بحث آزادی و نظام مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی و مقاومت در برابر جریان سلطه تمام این نکاتی بود که امام خمینی(ره) در سخنرانی خود در بهشت زهرا درهمین ساعات فرمودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: بنده آن وقت جوان 18، 19 ساله بودم که در بهشت زهرا در جمع دریای خروشان مردم که برای استقبال از امام(ره) آمده بودند حضور داشتم.

وی افزود: من فرموده‌های امام در آن وقت را یادم هست و البته از طریق رسانه‌ها پخش شده اما ما خودمان در میان جمعیت بودیم و همان اهداف و نکاتی که امام خمینی(ره) به عنوان آرمان‌های انقلاب در آن روز معرفی فرمودند امروز در آستانه 35 فجر انقلاب اسلامی می‌بینید که دقیقا همان آرمان‌ها آرمان‌های انقلاب است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: این همان آرمان‌هایی است که رهبری بر آن تاکید دارند و دولتمردان ما برهمان آرمان‌ها پافشاری دارند و اگر گوشه و کناری هم برخلاف آن آرمان‌ها عمل شود همه را برافروخته می‌کند که فلان اقدام و حرکت و گفته تناسبی با آرمان‌ها نداشت.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: ما می‌خواهیم در یک کلمه بگوییم امام زنده است چون راه امام و هدف و مقصد امام همچنان زنده است.

وی درباره نظر امام راحل درباره وحدت مسئولان گفت: همه باید وحدت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه با توجه به ایجاد بحران در کشورهایی مانند مصر و تونس پیام انقلاب اسلامی برای بیداری اسلامی منطقه چیست اظهار داشت: من باز هم می‌خواهم به آموخته‌های امام خمینی(ره) ارجاع بدهم امام راحل به ملت ایران بارها فرمودند مراقب باشید شما دشمن را از درب بیرون کردید از پنجره وارد نشود.

وی افزود: این هشدار را رهبری انقلاب ما به مردم مصر، تونس، لیبی و همه کشورهای مسلمان منطقه دادند و گفتند که بیداری اسلامی و انجام یک تحول در زندگی و انقلاب بسیار خوب است اما مراقب باشید دشمن زخم خورده به دنبال آن است که نگذارد انقلاب به نتیجه برسد.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: در مورد انقلاب اسلامی ما نیز همین طور بوده و مگر دشمن کم توطئه کرده و کم فتنه کرده و همه فتنه گری‌های بعد از پیروزی انقلاب را دیده‌ایم.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: ما دو محور اساسی در کشورمان داشته‌ایم یک رهبری چه در زمان امام(ره) و بعد از امام رهبری معظم انقلاب، رهبری بصیرت آفرین داشته‌ایم و دوم مردم ما که مردم با بصیرت بودند وگرنه در طول تاریخ انقلاب می‌بینید که دشمن بسیار تلاش کرده که از در بیرونش کردیم از پنجره دوباره وارد شود.

وی افزود: متاسفانه در برخی از کشورهای منطقه دشمن به دنبال آن است که انقلاب مردم را از مسیر اصلی خود منحرف کند و بعضی از این کشورها نیز فاقد آن رهبری بایسته و شایسته هستند لذا باز هم باید توجه کرد که آموخته‌های امام راحل و رهبری معظم انقلاب را در نظر داشت که به مردم بیدار شده در سطح منطقه هشدار دادند مراقب دشمن باشید زیرا دشمن آن است که دست از دشمنی خودش برنمی‌دارد و به دنبال از بین بردن این بیداری است که به نام اسلام ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی اظهار داشت: متاسفانه نظام سلطه و مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل با دست عربستان سعودی که امروز مهمترین جایگاهی است که هم دشمنان را امیدوار می‌کند و هم همه دلدادگان خدا را مایوس می‌کند و هم با پول و قدرت و ثروت‌های خودش جریان‌های تکفیری و ضد ارزش را در منطقه گسترش داده و از حکومت‌های ناسالم حمایت می‌کند در این مسیر قرار دارد.

وی افزود: امروز ما یقین داریم نجات ملت‌ها در پرتو توجه به رهبری‌ها و رهنمودهای مقام ولایت است که آن رهنمود عبارت از این است که مراقب دشمن باشید و با بصیرت حرکت کرده و وحدت خود را حفظ کنید.

معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز از مهمترین نکات استراتژیکی که ملت ما و رهبری معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند وحدت و انسجام در میان کشورهای اسلامی است.

وی افزود: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعیان و اهل سنت بین سنی و سنی و شیعه و شیعه و بین مناطق بوده و امروز یکی از روش‌های بسیار متداول دشمنان اختلاف بینداز و حکومت کن و همان روش انگلیسی‌ها است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در پاسخ به سوال دیگری درباره پرونده بابک زنجانی خاطر نشان کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی ا‍ژه‌ای کاملا در این باره توضیح دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار