مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی خبری در مونیخ در باره طرح سازش بین رژیم صهیونیستی با تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد دستیابی به توافق صلح نیازمند "جرأت" است و باید راه حلی کار آمد داشته باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، طی سخنانی که در نشستی خبری در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان داشت، تاکید کرد که دستیابی به توافق صلح نیازمند "جرأت" و حتی یک راه‌حل میانه و کارآمد می خواهد.

وی پس از نشست با اعضای کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه متشکل از سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه اظهار داشت: حمایت اقتصادی و سیاسی برای دستیابی به توافق درباره  روند صلح اسرائیلی- فلسطینی نیاز است.

وی  افزود: دستیابی به یک توافق قوی و مستحکم ضروری است تا جامعه جهانی نیز به کمک و حمایت از آن میل ینشان دهند؛ آن هم نه حمایت فقط با حرف بلکه واقعا باید به حل بحران کمک شود.

روز گذشته اعضای کمیته چهارجانبه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، نشستی را به ریاست اشتون برگزار کردند که در آن "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا  و "تونی بلر" فرستاده ویژه کمیته چهارجانبه  از انگلیس نیز حضور داشتند.

روز گذشته در دیدار وزیر امور خارجه روسیه  با "یوسف کوهین" رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، بر آمادگی مسکو برای کمک به پیشبرد مذاکرات سازش بین این رژیم با تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار