جن پساکی، سخنگوی وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد که آمریکا پیشنهاد داده که "در سطح کارکنان" و از طریق سازمان ملل و اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه، با مقامات سوری ارتباط برقرار کند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازرویترز ، پساکی در ادامه افزود: "آمریکا هیچگاه پیشنهاد نداده که به صورت مستقیم با رژیم سوریه وارد مذاکره شود." وی همچنین ادعا کرد که آمریکا چنین پیشنهادهایی را در گذشته نیز ارائه کرده است. 

ولید معلم، به گزارشگرانی که در هواپیمای هیئت مذاکره کننده سوری حضور داشتند، گفته بود: "تا زمانی که جان کری به خاطر آنچه در نشست گفت عذرخواهی نکند چنین کاری انجام نخواهیم داد."معلم به صورت خاص به اظهارات کری که نیازمند عذرخواهی هستند اشاره‌ای نکرد. 

اما پساکی اعلام کرد که این امر رخ نخواهد داد. وی مدعی شد : "کری به دلیل بیان حقیقت درباره ستمگری‌های رژیم اسد بر مردم سوریه به هیچ عنوان عذرخواهی نخواهد کرد."

کنفرانس صلح ژنو 2 روز جمعه گذشته بدون دستیابی به پیشرفتی در مذاکرات صلح پایان یافت و دولت سوریه نیز تاکنون اعلام نکرده که آیا در مذاکرات بعدی که 10 فوریه آغاز خواهد شد شرکت خواهد کرد یا نه. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار