رژیم آل خلیفه به منظور سرکوب مخالفان دولت این بار با همدستی مقامات اردنی، هزار نیروی امنیتی این کشور را به بحرین آورده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اللولوء ؛ این اقدام نظام آل خلیفه در آستانه سومین سالگرد انتفاضه مردم بحرین  و  همزمان با آن صورت می گیرد که مردم خود را  برای گرامیداشت آن آماده می کنند . 

موسی السید خبرنگار این شبکه تلویزیونی گفت: در حالیکه  تنها چند روز دیگر به سومین سالگرد آغاز انقلاب بحرین باقی مانده است دولت بحرین که با بحران مواجه است گام منفی دیگری ضد ملت بحرین برداشت  زیرا نیروهای «سپر جزیره»   در بحرین هنوز نتوانسته اند اطمینان نظام آل خلیفه را برآورده سازند بگونه ای که  فریادهای اصلاح طلبانه مردم، رعب و وحشت نظام را برانگیخته است. 

«محمد المسقطی» رئیس انجمن جوانان بحرینی فعال در حقوق بشر فاش کرد نیروهای اردنی را مشاهده کرده است که وارد فرودگاه بین المللی بحرین شده اند و شخصیتهایی از بحرین  با لباس نظامی و غیر نظامی به استقبال آنها آمده بودند .

المسقطی این مسئله را رسوایی جدید نظام آل خلیفه توصیف کرد. از سوی دیگر  پایگاه اینترنتی «مرآة البحرین» نیز  نوشت :   نیروهای اردنی از دسامبر گذشته به بحرین فرستاده شده بودند. این مسئله بیانگر توافقنامه مسئولان بحرینی و اردنی در زمینه اعزام هزار نیروی اردنی است که در دو مرحله وارد بحرین می شوند.

 نظام بحرین می خواهد نیروهای اردنی به کمک نیروهای «سپر جزیره»  در بحرین بشتابند تا به سرکوب ملت بحرین بپردازند . البته این اقدام رژیم آل خلیفه با انتقادهای زیادی روبرو شده است . انجمن سازمان و موسسات مدنی خلیج فارس با انتقاد از این اقدام آل خلیفه تاکید کرد: هر چقدر هم  از زور در برابر ملت بحرین استفاده شود،  نمی توان یک ملت را بطور کامل سرکوب کرد. 

این در حالی است که روزنامه های اردنی نیز  به  مشارکت نیروهای این کشور در سرکوب تظاهرات بحرین اذعان کرده اند .بسیاری از خانواده های نظامیان اردنی نیز از زخمی شدن فرزندانشان در بحرین شکایت کرده اند .

با وجود این ،  مردم بحرین راه پیمایی های گسترده ای را بطور مسالمت آمیز در مناطق مختلف این کشور برگزار می کنند . شرکت کنندگان در تظاهرات بر استمرار تلاشهای خود تا محقق شدن مطالبات قانونی  تاکید کردند. آنها همچنین خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند . در مقابل مزدوران وابسته به دستگاههای امنیتی بحرین با گاز اشک آور به سرکوب تظاهرکنندگان پرداختند.

انیسه سلمان  دیگر گزارشگر شبکه اللؤلؤه در گزارشی  از تظاهرات مردم بحرین گفت: اهالی منطقه «مالکیه» راهپیمایی گسترده ای برگزار کردند که همه خیابانها را در بر گرفت. شرکت کنندگان بر ادامه راه شهدا تا محقق ساختن اهداف آنها اصرار دارند . در منطقه «جزیره ستره» نیز راهپیمایی گسترده ای برگزار شد که شرکت کنندگان در آن بر پیروزی عزم و  اراده مردم بحرین تاکید  و اعلام کردند ملت بحرین هر آنچه در  توان دارد  برای وطن خود ایثار می کند .

در منطقه «الدیه» نیز راهپیمایی مردمی برگزار شد که مردم با حمل پرچمهای بحرین و عکسهای شهدا و زندانیان سیاسی تاکید کردند تا رسیدن به اهداف خود به تظاهرات و  فعالیتها ا ادامه خواهند داد .

اهالی «جد حفص»  نیز در تظاهرات خود شعار «هیهات منا الذله» سر   دادند. آنها تاکید کردند تا آزادی زندانیان راه آزادی،   این تظاهرات را ادامه خواهند داد.

«حق تعیین  سرنوشت حق ماست»   شعار دیگری بود که  اهالی منطقه «الحجر» در تظاهرات خود سر می دادند . منطقه «ابوصبیع» نیز شاهد برگزاری تظاهرات گسترده بود که شرکت کنندگان در آن از دولت بحران زده بحرین خواستند به فریادهای حق طلبانه ملت بحرین گوش فرا دهند.

با وجود  مسالمت آمیز بودن این تظاهرات نیروهای امنیتی گاز اشک آور به سمت مردم پرتاب کردند تا این جمعیت را متفرق سازند و صدای حق طلبانه مردم را خاموش کنند.


انتهای پیام / 
برچسب ها: نظامیان ، مخالف ، اردن ، سرکوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار