"باد می‌وزد" آخرین ساخته‌ی هایائو میازاکی، نامزد بهترین انیمیشن در اسکار امسال است.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از دورج؛ "باد می‌وزد" فیلم انیمیشن ژاپنی در ژانر تاریخی فانتزی و به کارگردانی هایائو میازاکی است.این فیلم بر اساس مانگایی،کمیک استیریپ، با عنوانی مشابه است که آن هم بر اساس داستانی کوتاه از تاتسوئو هوری ، نویسنده، شاعر و مترجم قرن بیستم ژاپن ساخته شده است.  
"باد می‌وزد" زندگی‌نامه‌ای تخیلی از جیرو هوریکوشی طراح هواپیماهای جنگی است که امپراتوری ژاپن در جنگ جهانی دوم از آن استفاده می‌کرد.
میازاکی اعلام کرده که این آخرین اثر او پیش از بازنشستگی است.
"باد می‌وزد" موفق‌ترین فیلم 2013 ژاپن است که با استقبال منتقدان روبرو شد.در آکادمی اسکار 2014 این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین انمیشن بلند شده است.
فیلم نمایشی است متفاوت از ژاپن قبل از جنگ که قبل از این در هیچ فیلمی ندیدیم.این انیمیشن که بیشتر به رده سنی بزرگسال است، تراژدی دارد که گاهی جایش را با رئالیسم جادویی عوض می‌کند
شاید "باد می‌وزد" بحث‌برانگیزترین فیلمی باشد که تا به حال دیده‌ایم؛ چون شرح زندگی‌نامه‌ی تلخ مردی است که کارش با عملیات جنگی بیرحم ژاپن در طول جنگ جهانی دوم مرتبط است.جیرو هوریکوشی هواپیمای جنگنده‌ای را طراحی و تنظیم کرده  که ژاپن در حملات پرل هاربور و جاهای دیگر استفاده شده است.
گرچه موضوع فیلم به گذشته‌های دور برمی‌گردد ؛اما فیلم به رسم و رسوم ستایش ژاپنی‌ها از داشتن شور و شوق هنری و وقف خود به صنعت و مهارت می‌پردازد. فیلم  این موضوع را پیش می‌کشد که  وقتی کسی هدف‌هایش را دنبال می‌کند و مسائل با اهمیت را رها می‌کند،چه اتفاقی می‌افتد؟جیرو رویای پرواز دارد، اما همیشه بخاطر فساد زندگی واقعی،او و آرزوهایش به زمین می‌خورند.
انجمن منتقدان فیلم بوستون درباره انیمیشن "باد می‌وزد" می‌گوید: "این فیلم نشان‌دهنده‌ی برخورد ژاپنی‌ها با تاریخ‌شان است؛یعنی اذعان آنها به هولناکی و بی‌رحمی جنگ و امتناع آنها  در قبول نقش واقعی‌ کشورشان در جنگ جهانی."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار