وزارت خارجه اردن قصد دارد بعد از گذشت 6 سال از نبود وجود سفیر بین ایران و این کشور سفیری را برای اردن در ایران تعیین کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از برخی منابع سیاسی اردنی در گفت‌وگو با پایگاه خبری "العرب الیوم" بیان کردند که اردن قصد دارد "احمد الجوارنه" را به عنوان سفیر خود در تهران منصوب کند که این امر بعد از 6 سال از نبود وجود نمایندگی دیپلماتیک در سطح سفرا با تهران صورت خواهد گرفت اما تصمیمی قطعی در این زمینه هنوز اتخاذ نشده است.

این منابع افزودند: ممکن است "ناصر جوده" وزیر خارجه اردن، تصمیم برای انتصاب الجوارنه را به زودی همزمان با ورود "مجتبی فردوسی" پور سفیر جدید ایران در این کشور اتخاذ کند. 

 پیش بینی می‌شود مجتبی فردوسی پور که مدیر بخش خاورمیانه وزارت خارجه ایران است هفته آینده به  امان برود

 برخی از منابع دیپلماتیک بیان کردند ، امان در آستانه تعیین سفیر در تهران بعد از سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران بود اما در پی وجود گزینه‌های سیاسی و دیپلماتیک در ارتباط با نام سفیر و تحولات سیاسی در منطقه ، در این باره تعللی رخ داد که این امر به‌ ویژه بعد از نشانه‌هایی از نارضایتی کشورهای حوزه خلیج فارس از  قصد اردن برای اعزام سفیر به تهران اتفاق افتاد.

یک دیپلمات عرب گفت: آمریکا روابط با ایران را به طور علنی آغاز کرد و این امر منجر به  موضع محتاطانه اعراب، به رهبری عربستان، شده است  و تصمیم گیری سیاسی اردن از تغییرات ژئو  تاثیر می‌پذیرد.

سفیر جدید ایران در امان 9 سال پیش کاردار این کشور در اردن بود و پس از آن نیز در بیروت کاردار بود و پیش از تعیین به عنوان سفیر ایران در اردن در بخش خاورمیانه وزارت خارجه ایران فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردن ، امان ، انتصاب ، تعیین ، سفیر ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار