معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به احداث مجتمع تولید قارچ ماهیدشت گفت: با بهره برداری از این پروژه ظرفیت سالانه تولید قارچاستان متحول خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر سید افشین صفوی تعداد واحدهای تولید قارچ استان را 27 واحددانست وگفت: ظرفیت تولید سالانه این واحدها هزار و 300 تن می باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی، از فراهم بودن تمامی زیر ساخت های مجتمع تولید قارچ ماهیدشتخبر دادو افزود: این پروژه که دارای چهار واحد می باشد، حدود سه هزار تن ظرفیت خواهد داشت.

صفوی با اشاره به اينكه میزان تولید قارچ این مجتمعدو برابر تولید حال حاضر کل استان خواهد بود، افزود: این پروژه 49 نفر از فاغ التحصیلان رشته های کشاورزی را مشغول به کار خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به مبارزه بیولوژیکی با آفات با بیان اینکه سال گذشته در سطح پنج هزار هکتار از اراضی استان مبارزه بیولوژیک علیه آفات صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر مبارزه بیولوژیکی علیه آفات در سطح 21 هزار و 500 هکتار از اراضی استان در حال انجام است.

معاون بهبود تولیداتگیاهی سازمان جهاد کشاورزی افزود: در این اراضی از هیچ گونه سمی استفاده نمی شود و تلاش می شود تا با استفاده از حشرات مفید نسبت به مبارزه با آفات اقدام شود.

صفوی در پايان گفت : مبارزه بیولوژیکی علیه آفات کشاورزی درمزارع نخود، گوجه فرنگی وذرت انجام می گیرد./ش ک

برچسب ها: کرمانشاه ، تولید ، قارچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.