رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از سفر هیئت‌های پارلمانی 4 کشور اروپایی به کشورمان خبر داد.

علاالدین بروجردی نماینده بروجرد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از سفر 4 هیئت اروپایی به تهران خبر داد و گفت: هیئت‌های پارلمانی سوئیس، بلژیک، هلند و کرواسی تا پایان سال جاری به تهران سفر خواهند کرد.  
 
وی افزود: در کنار هیئت‌های بلند پایه سیاسی که به دنبال تغییر سیاست قبلی خود مبنی بر عدم سفر به ایرا، این هیئت‌ها راهی ایران شده و هیئت‌های پارلمانی همچنان متقاضی سفر به کشورمان هستند.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: در کنار این رویکرد جدید جهان غرب، مجلس شورای اسلامی در هفته پایانی بهمن ماه میزبان ده‌ها هیئت پارلمانی بلندپایه اسلامی است.
 
وی تاکید کرد: حضور نمایندگان پارلمانی بیش از 50 کشور اسلامی که نیمی از آن‌ها در سطح روسای مجالس هستند نشان دیگری از موفقیت مجلس در دیپلماسی پارلمانی و برنامه ریزی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است.
 
اضافه می‌شود بروجردی پیش از این در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از برگزاری مجمع روسای مجالس کشورهای اسلامی طی اواخر بهمن ماه در تهران خبر داد و گفته بوده در این مجمع کشورهای اسلامی حضور خواهند داشت.  
 
هم چنین تقویت دیپلماسی پارلمانی از جمله اهداف مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است که اخیرا در دستور کار قرار داده شده است.  
 
ناگفته نماند، پیش از این نیز هیئت‌های پارلمانی ایتالیا، انگلیس، آلمان و.... به تهران سفر کرده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار