خبرگزاری رویترز گزارش داد،آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران خواسته است تا درباره تولید مقادیر کمی از ماده پلوتونیوم-۲۱۰ در دهه‌های پیش توضیح دهد و احتمالا این موضوع در مذاکرات بین کارشناسان این سازمان و مقامات ایرانی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازرویترز؛ آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اعلام کرده از ایران خواسته‌ است تا درباره تولید مقدار کمی ماده رادیواکتیو در گذشته که می‌تواند در انفجار بمب هسته‌ای به کار رود، و البته کاربری غیرنظامی نیز دارد، توضیح دهد.  
 
این اظهارات مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، در مونیخ درباره پلوتونیوم احتمالا نشانگر این است که موضوع فوق در نشست بین کارشناسان آژانس و مقامات ایرانی در 8 فوریه مورد بحث قرار خواهد گرفت.
 
جداسازی پلوتونیوم 210، همراه با بریلیوم، می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور در یک واکنش زنجیری هسته‌ای مورد استفاده قرار گیرد.  
 
علت مطرح کردن بحث پلوتونیوم-210 از سوی آمانو معلوم نیست.اما آژانس در گزارشی در سال 2008 تأیید کرذ که این موضوع را با ایران در میان گذاشته و مقامات ایرانی به آن پاسخ دادند و آژانس در همان سال اعلام کرد که توضیحات مقامات ایرانی با یافته‌اهای این سازمان مطابقت داشته و در این مرحله دیگر جزو سؤالات آنها نیست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار