رئیس سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به 18 هزار و 400 نفر گرفتار شده در برف و کولاک در 26 استان کشور و همچنین امدادرسانی با پای پیاده در برخی نقاط به ویژه گیلان و مازندران خبر داد.

پیرحسین کولیوند در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به 26 استان کشور در پی بارش برف و کولاک طی 5 روز گذشته گفت: با توجه به شدت برف و کولاک به ویژه در جاده‌های مواصلاتی کشور 517 تیم عملیاتی در قالب هزار و 805 امدادگر به 18 هزار و 400 نفر امدادرسانی کردند و 5 هزار و 200 نفر را نیز در مساجد و پایگاه‌های امدادی اسکان اضطراری دادند.
 
رئیس سازمان امدادونجات در ادامه با اشاره به مصدومیت 175 نفر بیان داشت: 44 نفر از گرفتارشدگان در برف و کولاک به صورت سرپایی درمان شدند، و 131 نفر نیز که 16 خانم باردار در بین آنها بود برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به مراکز درمانی منتقل شدند.
 
کولیوند در ادامه افزود: همچنین امدادگران 2 هزار و 800 خودرو را که عمدتا زنجیر چرخ نداشتند از برف و کولاک رهاسازی کردند. 10 هزار بسته غذایی، 50 هزار قرص نان، 2 هزار و 100 تخته پتو نیز در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.
 
وی در خصوص وضعیت امدادرسانی به دو استان گیلان و مازندران تصریح کرد: شدت بارش برف در این دو استان باعث بسته شدن راه‌ها و عدم دسترسی به مناطق روستایی که دارای بافت‌های پراکنده هستند شده است. تنکابن استان مازندران و صومعه سرا در استان گیلان از جمله شهرهایی هستند که راه‌ها بسته و امدادرسانی به این دو استان به سختی صورت می‌گیرد.
 
وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر مشکل امدادرسانی به ویژه در دو استان گیلان و مازندران وجود ندارد خاطرنشان کرد: ما مشکل امدادرسانی نداریم ولی به علت بسته بودن راه‌ها دسترسی به برخی مناطق امکان‌پذیر نیست و امدادگران با پای پیاده امدادرسانی می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار