مرکز منطقه ایی علم و فناوری اسامی پر استنادترین پژوهشگران ایرانی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ رییس مرکز منطقه ایی علوم و فناوری گفت: براساس آمار های اعلام شده در خصوص اساتید پراستناد کشور رتبه های يازده تا پانزده از نظر تعداد استنادهای دريافت شده در اختيار علی اصغر انصافی (دانشگاه صنعتی اصفهان)، علی نظری (دانشگاه آزاد اسلامی)، محمدرضا زرين دست (دانشگاه علوم پزشکی تهران)، پور عبدالله (دانشگاه آزاد اسلامی) و مسعود صلواتی نياسری ( دانشگاه کاشان) می‌باشد همچنین سیاوش مدائن دومین شخصیت علمی از دانشگاه رازی، پژوهشگر پراستناد ISI، مقام 16 را به دست آورده است.


مهراد افزود: علی مرسلی وابسته به دانشگاه تربیت مدرس، برحسب تعداد استناد های دریافت شده رتبه 17 را در اختیار دارد و علی رمضانی، ناصر ایرانپور و امید اخوان نیز به ترتیب پراستنادترین پژوهشگران ایرانی، رتبه های 18، 19 و 20 را به دست آورده اند.چنانچه این پژوهشگران به ترتیب به دانشگاه های زنجان، شیراز و صنعتی شریف تعلق دارند.


وی تصریح کرد: رتبه های 21 تا 25 مربوط به زمانی(دانشگاه آزاد اسلامی)، داوود گنجی(دانشگاه مازندران)، نظام الدین دانشور( دانشگاه تبریز)، احمد شعبانی(دانشگاه شهید بهشتی) و مجید هروی( دانشگاه الزهرا) می باشد.همچنین از دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه تربیت مدرس، انستیتو پاستور ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران مفتخر به پژوهشگران پراستناد ایرانی در ISI به ترتیب شامل عبدالرضا حاجی پور (رتبه 26)، تورج محمدی(رتبه 27)، یدا... یمینی(رتبه 28)، مرتضی محمودی(رتبه 29) و رضا ملک زاده( رتبه 30) می‌باشند.


وی خاطرنشان کرد : روش استناد دهی به منابع و مراجع به دقت نظر احتیاج دارد. استناد ها بر حسب موضوع و تناسب هم باید شامل مواد و منابع نوشته شده در داخل و هم شامل منابعی باشد که در خارج از کشور چاپ و منتشر می شود. عدم توجه به منابع داخلی نادیده انگاشتن حقوق معنوی استادان و پژوهشگرانی است که در تولید علم پیشگام می باشند.


 انتهای پیام/ز

برچسب ها: اعلام ، اسامی ، استناد ، پژوهشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.