بر اثر بارش برف طي چند روز اخير در استان‌هاي گيلان و غرب مازندران، تعدادي از روستاها به دليل مسدود بودن مسير امداد‌رساني زير برف دفن شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ چهار روز از کولاک در استان گیلان و نیمه غربی استان مازندران مي‌گذرد و وضعيت امدادرساني به روستاهاي صعب‌العبور سخت‌تر و سخت‌تر مي شود به طوريکه در روزهاي اخير، خبر از محاصره 15 روستاي" جنت رودبار" و ناپديد شدن ساکنانش گفته مي‌شود.

در روزهاي ابتدايي اين بحران ساکنان بیشتر این مناطق بدون برق ، آب و در برخی نقاط گاز روز خود را شب کردند و امدادرسانی موکول به باز شدن راه و بند آمدن برف و کولاک و …شد. 

در اين ميان کمبود تجهیزات و ماشین آلات در منطقه برای بازگشایی معابر از عمده مشکلات امداد رساني محسوب مي شود و به گفته مسولان وقتی با چنین حادثه‌ای مواجه می‌شویم امکانات کفاف نمی‌دهد. 

مسولان استان گفته بودند که هواشناسی تنها بارش برف و باران را پیش‌بینی کرده و نگفته بود بناست دو متر برف بیاید، و این موضوع اصلا قابل پیش‌بینی نبود بارش و شدت برف به حدی بود که با مقدورات و امکانات شهرستانی تطبیق نداشت. 

اين بار هم گناه عدم مديريت به موقع بحران به گردن جمله ي هميشگي شدت بارشها بيش از انتظار بود افتاد...

در اين ميان براساس اعلام مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور نيز از 145 روستا بحران زده 62 روستا به علت بسته بودن راهها آب و برقشان قطع است و بر اساس گفته اين مقام مسول انسداد راهها و نبود همکاري بموقع  ارگانهاي مربوط اين ام را رقم زده است.

با وجود مشکلات موجود سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نيز با بیان اینکه این سازمان  در حال امدادرسانی در 18 استان کشور است، گفت: بیشترین عملیات در استان‌های گیلان، ‌مازندران، گلستان، اصفهان و اردبیل به دلیل شرایط جوی در حال اجراست.

براساس آمار اعلام شده در روزهاي اخير بیش از ۱۶ هزار مسافر طی چهار روز گذشته در محورهای مواصلاتی ۲۳ استان متاثر از برف و کولاک، توسط نیروهای هلال‌احمر امدادرسانی شدند.

اما در بين اين امداد رساني ها برخي افراد سودجو اقدام به فروش مايحتاج مردم چندبرابر قيمت واقعي کرده اند که اين موضوع توجه بيشتر مسولان را مي طلبد.

 برخي از مردم بحران زده گيلان و مازندران در تماس با باشگاه خبرنگاران از نبود امکانات در شهرهاي خود ناراضي هستند و مواد غذايي چندان زيادي در اختيارشان نيست و امکان خروج از منزل نيز برايشان وجود ندارد.

شهروند ديگري از نبود امکانات برف روبي در شهر رامسر سخن گفت و از امکان ریزش سقف برخی خانه‌ها به دليل سنگيني برف خبرداد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار