به گزارش سرویس فرهنگی باشگاه خبرنگاران موسسه خيريه مهرگيتي افزون بر يک دهه است که در حوزه ساخت و تجهيز مدارس مناطق محروم و نيازمند فعال است و ساخت و تجهيز بيش از هشتاد مدرسه، خوابگاه و سالن چند منظوره را در کارنامه خود دارند
اين موسسه در زمينه طرح جديد "اهداي کتاب"و در جهت تحقق هدف "ايراني عاري از فقر و تبعيض فرهنگي" و همچنين احيا و راه اندازي کتابخانه هاي مناطق محروم و توسعه فرهنگ کتابخواني و اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري براي دانش آموزان نيازمند و کمتر برخوردار سراسر کشور، اين جمع فرهنگي را براي مشارکت و گفتگو پيرامون چگونگي همکاري موثر و هدفمند دعوت کرد.
در اين نشست که غروب روز 29 دي1392 برگزار شد، ساعد باقري شاعر و محقق، مصطفي خرامان نويسنده و نماينده نشر افق، مصطفي رحماندوست شاعر و نويسنده کودکان، سهيل محمودي"شاعر و نويسنده، بيوک ملکي شاعرکودکان و نوجوانان و قدرت الله نيکبخت مدير نشر قو و نماينده انجمن ناشران کودک و نوجوان حضور داشتند.
مصطفي رحماندوست با نقل خاطره اي از يک بانوي هموطن مسيحي که ساخت مدرسه اي را از اموال خود به اين شاعر کودک وصيت کرده بود، گفت: امسال دختر خانمي به منزل من آمد و خود را از فارغ التحصيلان مدرسه مرحوم "ژانت ميخائيلي" معرفي کرد که در دانشگاه قبول شده اس
وي تاکيد کرد: اجراي طرح هاي فرهنگي مانند اهداي کتاب و ترويج کتابخواني و مدرسه سازي تاثيرات بلند مدت و چند دهه بر جامعه دارد.
سهيل محمودي، نيز با اشاره به توان بالقوه اين جمع و جمع بسيار بزرگ تري از هنرمندان و شاعران و اهالي فرهنگ کشور که مي توانند در خدمت موسسات نيکوکاري کشور باشند، از مسوولان خيريه مهر گيتي خواست با مديريت درست اين توان بالقوه و استفاده بجا و مناسب، زمينه فعاليت هاي خيرخواهانه بيش از گذشته توسعه يابد.
او همچنين از طرف خود و دوستان شرکت کننده در جلسه نسبت به هر گونه کمک و همکاري براي پيشبرد اهداف و برنامه هاي موسسه خيريه مهر گيتي قول مساعد داد.
در ادامه جلسه، زهرا گيتي نژاد مدير عامل موسسه، گزارشي از عملکرد و فعاليت مهرگيتي ارائه کرد.
فاطمه سالاروند شاعر و مسئول بخش صندوق کتاب و امور فرهنگي موسسه خيريه مهر گيتي، از افتتاح صندوق اهداي کتاب در هفته هاي آينده خبر داد و گفت: موسسه در صدد است تورهاي کتاب خواني و قصه گويي و کارگاه هاي قصه گويي براي کودکان-ويژه والدين-برگزار کند و براي افزايش آگاهي کودکان و نوجوانان مناطق محروم تلاش هاي بيشتر و هدفمندي انجام خواهدداد.
پدرام سلطاني، نايب رئيس اتاق بزرگاني و صنايع و معادن ايران و از همکاران خير مهر گيتي نيز گفت: وقتي محروميتي در يک نقطه از کشور پديد مي آيد معمولا جامعه اقتصادي آن منطقه براي رفع محروميت و ايجاد اشتغال کمک مي کند؛ اما براي رفع فقر فرهنگي يک جامعه که منشا بسياري از عقب ماندگي هاست اين وظيفه جامعه فرهنگي است که بيشترين دغدغه را براي رفع آن داشته باشد.
به گفته اين فعال اقتصادي، با حضور صاحبان فرهنگ و ادب در موسسات نيکوکاري و از جمله مهر گيتي، سرمايه جديد و ارزشمندي به اين مجموعه اضافه شده و اميد مي رود ظرف سه سال آينده 80 مدرسه ديگر نيز به کارنامه موسسه افزوده شود و اين بار با صداي بلند بگوييم که اين تعداد مدرسه به همت فرهنگيان کشور ساخته شد
قدرت الله نيکبخت که به نمايندگي از انجمن ناشران کودک و نوجوان حضور داشت با بيان اينکه اين انجمن، خود نيز در اجراي برنامه هاي خير سال هاست که پيشتاز است، از آشنايي با موسسه خيريه مهر گيتي ابراز خشنودي و آمادگي همه جانبه انجمن ناشران کودک را براي هرگونه همکاري اعلام کرد.
ساعد باقري شاعر و محقق، با اين شعر، شروع سخن کرد:
زخمي نرسد تو را اگر از سر لطف
مرهم به دل شکسته اي بگذاري
بار تو ز دوش خسته ات بردارند
گر بار ز دوش خسته اي برداري
من قبلا به خودم تبريک مي گويم که با اين مجموعه آشنا شدم و راهي به اين محفل برايم باز شد.
وي قدم گذاشتن در کارهاي خير را حساب شده و داراي حکمت عنوان کرد و حسن نيت مديرعامل مهر گيتي و همکاران موسسه را ستود.
باقري با يادآوري خاطره اي از پدر مرحومش که چگونه با وجود عدم تمکن مالي، از ارثي که به او رسيده بود مدرسه اي در علي آباد کتول ساخت، خطاب به مديران موسسه گفت: باورکردني نيست يک نفر با ساخت يک مدرسه بتواند بناي 80 مدرسه را بگذارد مگر اينکه برکتي از سوي خداوند ايجاد شود و آينه در آينه اي که واقعا تکثير شود که براي خود انسان هم باورنکردني باشد.
ساعد باقري ادامه داد: من متاسفم که خيلي از حرف هايي را که به حوزه اعتقادات و باورهاي قلبي ما مربوط است، آدم هاي ناباور به جايي کشاندند که وقتي امثال ما آنها را بازگو مي کنند ديگران فکر مي کنند که اين هم شعار است.
وي بار ديگر اعلام آمادگي کرد به هر نحو ممکن به برنامه هاي خيرخواهانه مهر گيتي کمک کند.
مصطفي خرامان نماينده نشر افق نيز در اين جلسه با يادآوري اين نکته که مشکل ما شايد کمک کردن به کتابخانه ها و مدارس نباشد و مسئله عمده در نداشتن تشکيلاتي براي اداره و ساماندهي مناسب اين گونه امور باشد، تاکيد کرد: اگر شما واقعا مي خواهيد در حوزه ترويج مطالعه و کتابخواني دانش آموزان قدم برداريد لازم است در چارچوب تشکيلات منسجم، مستمر و پيگير اقدام کنيد تا اين هدف به صورت يک فرآيند اجرا و مديريت شود و کارهايي مانند روزآمد سازي کتاب ها و منابع مطالعه، وسط کار رها نشود.
انتهای پیام/