منابع رسمی فرانسوی از حضور هیأت‌هایی از ایران و آمریکا در حاشیه مذاکرات بین نمایندگان دولت سوریه و مخالفان در ژنو در شهر برن سوئیس خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه الشرق الاوسط:منابع رسمی فرانسوی اعلام کردند:"اخضر ابراهیمی" فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه تا ساعات آینده برنامه کاری رایزنی‌هایی که قرار است در دور دوم مذاکرات ژنو که انتظار می‌رود در روز دهم فوریه برگزار شود به هیأت‌های مخالفان و نظام سوریه ارائه دهد.

این منابع با اشاره به اینکه آنچه که در مذاکرات ژنو به دست آمده چیزی جز شکل خارجی آن نیست مدعی شدند:ارتباطات موازی در شهر برن پایتخت سوئیس در طول مذاکرات ژنو در مورد سوریه در جریان بوده که طرف‌های ایرانی و آمریکایی هم به آن پیوسته بودند.

این منابع همچنین با بیان اینکه "احمد الجربا" رئیس ائتلاف مخالفان نظام سوریه ترجیح می‌دهد،هیأت مذاکره کننده مخالفان را گسترش بخشیده و چند تن از نمایندگان  هیئت هماهنگی که در آغاز مشارکت در اجلاس ژنو2 را رد کرده بودند به هیأت مخالفان اضافه کند افزودند:تمرکز دور دوم مذاکرات بین نمایندگان دولت سوریه و مخالفان از آغاز موضوع تشکیل دولت انتقالی در سوریه به همراه نرمش "اخضر ابراهیمی" برای پیشبرد مذاکرات خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار