در حال حاضر دو هزار و 460 موقوفه در استان زنجان وجود داردکه از تعداد موقوفات مذکور 20 مورد طی هفته وقف به ثبت رسیده است.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان زنجان گفت : خوشبختانه با اطلاع‌رسانی صورت گرفته فرهنگ وقف تا حد زیادی در بین مردم جاافتاده است.

حجت‌الاسلام باقری افزود : توسعه موقوفات و تشویق مردم به انجام عمل وقف از جمله اقداماتی است که توسط اداره‌کل اوقاف استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه موقوفات و تشویق مردم برای انجام این عمل با ترویج فرهنگ وقف صورت می‌گیرد، اضافه کرد: سالانه برنامه‌های مختلفی به صورت مستمر در بحث ترویج فرهنگ وقف در استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و 460 موقوفه در استان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: این موقوفات شامل امامزاده‌ها، بقاع، مساجد و سایر موقوفات استان هستند.

حجت‌الاسلام باقری ادامه داد : از تعداد موقوفات مذکور 20 مورد طی هفته وقف به ثبت رسیده است.

 وی همچنین از ثبت وقف جدیدی در شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: یکی از واقفان خیراندیش شهرستان دو قطعه زمین هشت هکتاری خود را واقع در روستای «کوسج‌آباد» از توابع شهرستان خدابنده وقف کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود : زمین وقف شده توسط این واقف 240 میلیون ریال ارزش دارد.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه زمین مذکور با تولیت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده هزینه می‌شود،اضافه کرد : این زمین برای ساخت مسجد فاطمه الزهرا (س) روستای مذکور هزینه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تعداد موقوفات موجود در شهرستان خدابنده  خاطر نشان کرد: از موقوفات موجود در این شهرستان به 16 فقره آنها عمل شده است./ش ك

 

 

 

برچسب ها: موقوفات ، زنجان ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.