تجمل گرایی باعث شده است که با توجه به ارتقا روز افزون تکنولوژی به خصوص نرم افزارها خانواده‌ها از تاثیرات نامطلوب آن غافل بمانند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هر روزه ما شاهد معرفی نرم‌افزارها وسنت افزارهای جدید هستم. بازیِ‌ها سهم قابل توجهی از این بازار رقابتی را به خود اختصاص داده‌اند. متاسفانه تجمل‌گرایی باعث شده تا نوجوانان هر روز به دنبال به روزترین سخت‌افزارها باشند و درپی آن نیز نیازمند به روزترین نرم‌افزارها، این امر موجب شده تا بازار فروش تبلت‌ها و تلفن همراه از هر بازار دیگری داغ‌تر باشد.

 سرعت و پیشرفت در این زمینه به قدری شتاب زده است که به خانواده‌ها مجال داده نمی‌شود از کم و کیفیت این نرم افزارها و سخت افزارها مطلع شوند و چه بسا نرم افزارهایی هستند که بر ذهن و عقیده کودکان و نوجوانان تاثیراتی مخرب و گاها غیر قابل جبران وارد می‌کنند.  
 
در همین رابطه آتوسا محمدی مزینانی، پژوهشگر علوم اجتماعی به خبرنگاران باشگاه خبرنگاران گفت: معلومات و آگاهی از دانش‌ روز در کنترل نرم افزارهای تلفن همراه فرزندان نقش بسزایی دارد. در این میان مادران (شاغل و غیر شاغل) باید با برنامه‌ریزی صحیح معلومات خود از لحاظ کمی و کیفی را افزایش دهند تا صرفا بر اساس خواسته‌ها و تمایلات فرزندان نسبت به خرید سخت افزارها و در پی آن نرم افزارها اقدام نکنند.  
 
در این میان کم نیستند بازی‌هایی که با عرف و هنجارهای جامعه ما تناقض دارند.  
این پژوهشگر علوم اجتماعی همچنین تاکید کرد: در این شرایط به عینه دیده شده که گاهی گوی سبقت از مادران و پدران توسط فرزندان ربوده شده و والدین بسیار عقب‌تر از فرزندان در این راه پیش می‌روند. 

مزینانی در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد ما به خانواده‌ه به ویژه مادران (شاغل و غیر شاغل) این است که حتما از چگونگی استفاده فرزندانشان از این نرم افزارها به خصوص بازی‌های جدید اطلاع کامل داشته باشند و حتی الامکان استفاده دقیق و صحیح از نرم افزارهای موبایل را قبل از دراختیار قرار دادن آن به فرزندان به خوبی فرا گیرند. 

می‌بایست با در صدر امور قرار دادن تربیت فرزندان از اثرات نامطلوب تکنولوژی برشکل‌گیری شخصیت آنان جلوگیری نمود. 

انتهای پیام/   
 

برچسب ها: والدین ، نوجوان ، تلفن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
رومل
۱۳:۵۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۲
jaleb bod
آخرین اخبار