دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: افشارزاده بخش بزرگی از تاریخ ورزش کشور است و نام وی همواره ماندگار خواهد بود و من به شاگردی وی افتخار می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، شاهرخ شهنازی در گفتگو با یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: من در سال‌های گذشته طی 7 سال در باشگاه ذوب‌آهن حضور داشتم و توانستیم خدماتی را در این باشگاه انجام دهیم.

حضور در فدراسیون تنیس روی میز و سرپرستی کاروان المپیک در سیدنی، هیات ژوری در المپیک آتن و لندن در تنیس روی میز، مشاور دائمی ارشد ریاست فدراسیون جهانی تنیس روی میز و قائم مقامی دائمی کنفدراسیون تنیس روی میز بخشی از سوابق من است.

**کفاشیان از مدیران باارزش کشور است

شهنازی در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال در گذشته و انصرافش از کاندیداتوری عنوان داشت:در آن مقطع پس از جمع بندی هایی که انجام دادم دیدم که کفاشیان بهتر می تواند در این پست فعالیت کند و حالا می بینیم که وی موفق نیز شد و تیم ملی هم به جام جهانی صعود پیدا کرد.

وی ادامه داد:کفاشیان از مدیران با ارزش کشورمان است که در بحث مدیریت سوابق خوبی داشته و حالا هم با رای بالا در هییات اجرایی کمیته ملی المپیک حضور دارد.

دبیر کمیته ملی المپیک در خصوص انتخابات کمیته ملی المپیک تصریح کرد:در انتخابات کمیته ملی المپیک به حرمت پیشکسوتی افشارزاده انصراف دادم اما شرایطی رخ داد که به خاطر برخی محدودیت ها ی قانونی افشارزاده انصراف داد و با رخصت از ایشان دوباره به جمع کاندیداها بازگشتم.

وی اظهار داشت: افشارزاده بخش بزرگی از تاریخ ورزش ایران است و نام ایشان همواره ماندگار خواهد بود و من به شاگردی ایشان افتخار می کنم.در مراحل اول و دوم انتخابات نیز این باعث افتخار من بود که با 2 تن از بزرگان مدیریت ورزش که بسیار هم مدیریت موفقی داشتند رقابت کردم و این مسولیت که توفیق بزرگی است نصیب من شد.

شهنازی بیان کرد:خوشبختانه عزیزانی که انتخاب شدند تیم منسجم و هماهنگی را تشکیل می دهند.کیومرث هاشمی هم سالهای سال سابقه درخشان دارد و خلقی آرام و قاطع و کارکشته است.ما در کمیته کاری تیمی و دسته جمعی داریم و من تنها سخنگو و اجراکننده دستورات هستم.

**انتخاباتی آزاد را تجربه کردیم

شهنازی ادامه داد:حجامعه ورزش نیز قضاوت خوبی داشت که فضای انتخابات کمیته ملی المپیک بسیار آزاد بود و با تاکیدات علی آبادی و گودرزی شرایط به گونه ای پیش رفت که همه انتخاباتی آزاد را تجربه کردیم.

وی افزود:مجمع در انتخابات کسی را مورد حمایت قرار ندادند و آزادانه با تفکر نظر شخصی خودشان را اعلام کردند.البته وزارت ورزش و دولت باید در ورزش نقش داشته باشند اما نقش حمایتی و راهبری.همچنین عدم شرکت گودرزی در انتخابات باعث شد تا شرایط انتخابات به مراتب آزادتر باشد.

**حضور المپین ها در کمیته ملی المپیک، در سطح IOC برای ما یک امتیاز است

شهنازی ضمن تبریک به هندبال ایران به واسطه جهانی شدن در خصوص اختلافات کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در گذشته گفت:به هر حال در مقاطعی از زمان اختلاف سلیقه هایی وجود داشته است اما در حال حاضر هم در هیات اجرایی جدید و هم وزارت ورزش فضای همدلی و رفاق و دوستی برقرار است.

وی افزود:در اولین جلسه کمیته ملی المپیک هم ستاد مشترکی برای بازی های اینچئون تشکیل شد تا همه مسائل با حضور نمایندگان وزرات ورزش و جوانان برگزار شود و بتوانیم کارها را پیش ببریم.

شهنازی با اشاره به حضور المپین ها در کمیته ملی المپیک این دوره بیان کرد:این برای اولین بار است که 2 تن از المپین ها در جمع اعضای کمیته ملی المپیک هستند که برای ما در سطح IOC یک امتیاز است و IOC برای این موضوع احترام زططیادی برای کمیته ملی المپیک قائل خواهد شد و جا دارد همین جا از اعضای مجمع تشکر کنم.ترکیب انتخابی مجموعه ای از با تجربه ها و جوان هاست.به عنوان مثال مشحون نیز که یکی از ماندگار ترین چهره های ورزشی کشور است و برای این دوره رای بسیار بالایی هم آورد از نکات مثبت انتخابات بود.

وی افزود:همچنین این قضیه که نایب رییس کمیته ملی المپیک مایکی از بانوان است باعث خواهد شد تا امتیاز خوبی بگیریم.

تلاش می کنیم منابع مالی تامین شود

شهنازی بیان کرد:از یک طرف انتخابات کمیته ملی المپیک با 14 ماه و نیم تاخیر برگزار شد و از سوی دیگر ما با مشکلات مالی کمبود بودجه مواجه هستیم.البته مجلس با ما همراه است و با همدلی ما را امیدوار کرده است.

وی تاکید کرد:ورزش می تواند باعث شادی ملت شود و این قضیه را در این مدت دیدیم و همه می دانند که اگر هزینه کنیم موجبات شادی دل مردم را فراهم می کنیم.ما نیاز به تزریق سریع کمک مالی داریم.ما باید اردوها و برنامه های فدراسیون ها را حمایت کنیم.

دبیر کمیته ملی المپیک تصریح کرد:در چالش های مالی که با آنها مواجه هستیم اعداد و ارقام کافی نخواهد بود.ما علاوه بر بازی های آسیایی بازی های جوانان نانجینگ را در پی داریم و در تلاشیم تا منابع مالی تامین شود.ما به تلاش مضاعف و افزایش پتانسیل ها در فدراسیون ها نیاز داریم هرچند که در حال حاضر نیز افراد شایسته در فدراسیون های ورزشی کشور حضور دارند.

وی افزود:ما باید اطلاعات زیادی کسب کنیم و از وزارت خارجه نیز برای افزایش ارتباطات بین المللی کمک بگیریم.کسب کرسی یا حتی میزبانی جلسات مختلف به کار بیشتر نیازمند است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:ما در تلاشیم تا ببینیم با چه برنامه ای می توانیم به رشد ورزش و مدال آوری کمک کنیم.باید رشته هایی که امید بیشتری برای مدال آوری را دارند بیشتر مورد توجه قرار دهیم و سپس رشته های پرشانس برای مدال را مورد حمایت قرار دهیم و همچنین از کمک و حمایت رشته هایی که توسعه ای هستند و برای بهبود رکوردشان تلاش می کنند غافل نشویم.در این میان از مردم نیز می خواهیم تا قهرمانانشان را دعا کنند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار