بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز، شنبه (۱۹ بهمن) در تهران با مقامات ایرانی دیدار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بی بی سی ؛ این شبکه به نقل از بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران نوشت : این مذاکرات درباره همکاری های انجام شده بر اساس بیانیه ۲۰ آبان میان سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی و نتیجه این همکاری‌ها خواهد بود.

بی بی سی مدعی شد :‌ در آن زمان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی بیشتر از تاسیسات آب سنگین اراک و معدن اورانیوم گچین در بندرعباس به توافق رسیدند.

ریاست هیات ایرانی را در مذاکرات امروز، رضا نجفی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و ریاست هیات آژانس را ترو واریورانتا، معاون امور پادمان های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر عهده داشت.

پیشتر، علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفته بود که مذاکره با آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی تا زمان رسیدن به یک نقشه راه در زمینه همکاری های دو جانبه بیشتر بر اساس بیانیه ۲۰ آبان ادامه خواهد یافت.
 
بر اساس توافق موقتی که اوایل آذر ماه میان ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (متشکل از آمریکا،انگلیس، روسیه، فرانسه و چین) به علاوه آلمان در ژنو حاصل شد، ایران در ازای تعلیق بخشی از تحریم های بین‌المللی و وضع نشدن تحریم های تازه، با توقف غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم به مدت شش ماه موافقت کرد.

این شبکه مدعی شد :‌ ایران همچنین متعهد شد که برای رفع نگرانی‌های جامعه بین‌المللی، به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دسترسی بیشتری برای بازرسی بدهد.

دور بعدی گفت‌وگوهای ایران و گروه ۱+۵ قرار است طی ماه جاری میلادی برگزار شود. در این دور طرفین تلاش خواهند کرد که به یک توافق بلندمدت دست یابند.

انتهای پیام /
برچسب ها: ایران ، آژانس ، بی بی سی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار