سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی از حمایت "آیپک"‌ از عدم تصویب تحریم های جدید علیه ایران از سوی آمریکا استقبال کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری رویترز ؛ " جین پساکی " سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود تاکید کرد : ما از بیانیه ای که "آیپک" در مورد مخالفت با تصویب تحریم های جدید غرب علیه ایران حمایت کرده است ،‌ استقبال می کنیم . 

وی همچنین در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که راجع به سخنان " محمد جواد ظریف " وزیر خارجه کشورمان پرسیده بود مدعی شد : سخنان ظریف که صحبت های " وندی شرمن‌" را مانع پیشرفت مذاکرات هسته ای تهران با کشورهای 5+1 خوانده بود بعلت موضع گیری و وابستگی های سیاسی وی است . 

پساکی همچنین اظهار داشت : " وندی شرمن "‌ هیچگونه وابستگی سیاسی ندارد . 

گفتنی است روز گذشته "‌آیپک "‌ بزرگترین و قدرتمندترین لابی صهیونیستی در آمریکا در بیانیه ای ایمیلی خواستار اتحاد هر دو حزب کنگره آمریکا برای توقف تصویب تحریم های جدید علیه ایران شده بود .

خبرنگاری پرسید آیا دولت آمریکا اطمینان دارد در مورد لایحه تحریم های ایران رای گیری نمی شود ؟ آیا تصویب این طرح به شکلی که ایرانیان می گویند ناقض توافق با ایران است یا اجرای کامل قانون منع اتمی شدن ایران به شمار می آید؟

جن پساکی گفت  فکر می کنم  نکته مهم که من در گذشته بیان کرده ام، ولی می دانم شرایط اندکی به سود عدم رای گیری تغییر کرده است، مساله فقط این نیست که چه بخش مشخص فنی نقض می شود. مسئله پیامی است که ما در طول گفتگوهای شکننده با شرکای خود که آنان نیز متعهد شده اند در طول گفتگوهایی که برای توافق جامع صورت می گیرد، اقدامی تازه برای تحریم انجام ندهند، می فرستیم. 

وی افزود البته فقط موضوع ارسال پیام به تنهایی مطرح نیست؛ بنابراین به این دلیل است  که وزیر امور خارجه، رئیس جمهور و دیگران همچنان اعلام می کنند ما نباید در خصوص تصویب تحریم‌های جدید اقدامی صورت دهیم. موضوع راهبردی مربوط به گفتگوها نیز مطرح است. 

وی درباره اجماع روز افزون بین جمهوری خواهان برای این رای گیری برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران گفت دیدگاه ما این است که این مساله نباید به موضوعی حزبی تبدیل شود. مساله این است که ببینیم بهترین راه پیش رو و راه حل دیپلماتیک پیش رو در خصوص ایران و نگرانی از دست یافتن این کشور به سلاح اتمی چه می تواند باشد. برای همین هم هست که باور داریم این اقدام، صرف نظر از اینکه چه کسانی، خواه دمکرات یا جمهوری خواه از آن حمایت می کنند، گامی درست نیست.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار