رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ گفت: 57.9 درصد مجروحان در تصادفات در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند که این امر یک زنگ خطری برای بیمارستان‌ها است.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سردار حسین رحیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: دهه ماهه نخست سال جاری 19 هزار و 651 موتور که خلافی بالای یک میلیون تومان داشتند توقیف شده که این آمار به نسبت شهرهای دیگر بیشتر است.

وی در ادامه بیان کرد: در شهر تهران 9 واحد رسیدگی به اعتراضات است که در خصوص اعتراض رانندگان به میزان جرایم و خلافی خودرویشان است. در همین راستا نیز در 10 ماهه نخست سال جاری 93 هزار راننده به این واحدها مراجعه و اعتراض نمودند که از این تعداد 35 هزار نفر از رانندگان جهت شرکت به کلاس‌های آموزشی مراجعه نمودند.

*توقیف وسایل نقلیه که پلاک‌شان را مخدوش می‌کنند

این مقام مسئول انتظامی در ادامه تصریح کرد: هزار و 182 دستگاه وسیله نقلیه در 10 ماهه نخست سال پلاک‌هایشان مخدوش شده است که در همین خصوص این دسته از وسایل نقلیه توقیف و رانندگان به مراجع قضایی جهت برخورد معرفی شدند.

*ابطال 800 گواهی نامه رانندگان مختلف

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در 10 ماهه نخست سال جاری 801 راننده متخلف که نمره منفی 30 را برای اولین بار کسب نمودند از رانندگی محروم شدند و گواهی نامه شان باطل شد.

سردار حسین رحیمی بیان کرد: 258 راننده که استعمال مواد مخدر یا مشروبات الکی را داشتند به مدت 6 ماه محروم شده و گواهی نامه این رانندگان اخذ و 200 هزار تومان جریمه شدند و خودرویشان متوقف و راننده متخلف به مراجعه قضایی معرفی شدند.

*کاهش 7 درصدی کشته‌ها

وی در خصوص تصادفات اذعان کرد: در حوزه تصادفات در 10 ماه نخست امسال 7 درصد کاهش کشته‌ها را به نسبت سال گذشته داشته‌ایم و رتبه اول کاهش کشته‌ها به استان تهران اختصاص داده شده است.

سردار رحیمی در خصوص طرح شبانه پلیس تصریح کرد: در 20 شب گذشته که طرح برخورد با تخلفات شبانه اجرا شده است میزان فوتی و تصادفات جرحی کاهش داشته و این طرح نیز کماکان در حال اجر است.

وی در ادامه بیان کرد: 26/5 درصد از فوتی‌ها به راکبان موتور، 11/5 درصد رانندگان خودرو، 5/6 درصد عابران پیاده، 10/5 درصد سرنشین، 1 درصد دوچرخه سوار اختصاص داده شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: 24/9 درصد در صحنه فوت کردند و 14 درصد نیز در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند در همین خصوص نیز 57/9 درصد از مجروحین در بیمارستان فوت کردند و این آمار مناسبی نیست و یک زنگ خطری برای بیمارستان‌ها و وزارت بهداشت است.

*مهمترین علل تصادف از نگاه پلیس راهور

این مقام مسئول انتظامی گفت: 30 درصد از علل وقوع تصادف را عدم توجه به جلو، 18 درصد عدم رعایت حق تقدم و 10 درصد تغییر مسیر ناگهانی و حرکت به دنده عقب 8 درصد را شامل شده است.

*30 درصد تصادفات در بزرگراه‌ها رخ داده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ عنوان کرد: در طول سال جاری 30 درصد از تصادفات در بزرگراه های شهر تهران رخ داده است و حتما می‌بایست برای کاهش تصادفات در این بزرگراه‌ها دوربرگردن‌ها حذف و تقاطع‌های همسطح در بزرگراه‌ها ایجاد شود.

وی بیان کرد: بزرگراه همت و امام علی بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده است و در پل طبقاتی صدر تاکنون تصادفی رخ نداده است.

*اداره برق و شهرداری بیشترین مقصران تصادفات

سردار حسین رحیمی افزود: حدود 118 مورد خودرو ادارات، سازمان ها و دستگاه ها در وقوع تصادف احراز شده و سازمنا‌های مقصر شناخته شده که بیشترین سهم را در وقوع تصادف داشته‌اند به ترتیب: اداره برق، شهرداری و راه و ترابری بوده است.

*اجرای طرح تسهیل ترافیکی از اول اسفند

سردار رحیمی گفت: از اول اسفند ماه با توجه به خریدهای عید شهروندان و افزایش ترافیک پلیس در جهت تسهیل ترافیک و به منظور ارائه خدمات در آماده باش کامل به سر می‌برد و از توقف خودروها در مراکز خرید ممانعت به عمل آورده و در صورتی که خودروها به صورت دوبل پارک نموده توسط جرثقیل حمل و به پارکینگ منتقل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از زمان اجرای طرح شبانه پلیس 70 درصد تصادفات جرحی کاهش یافته است.

انتهای ‌‌‌پیام/

برچسب ها: سردار رحیمی ، تصادف ، فوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار