مديركل پزشكي قانوني استان اردبیل گفت: این استان با ثبت 180 کشته در حوادث رانندگی 9 ماهه اول سال به عنوان سه استان دارای کمترین آمار تلفات رانندگی در کشور شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ بهزاد ولیزاده افزود: براساس آمار پزشکی قانونی استان‌ هاي ايلام با 109، كهگيلويه و بويراحمد با 129 واردبيل با 180نفر به ترتيب كمترين آمار تلفات حوادث رانندگيرا در این مدت به خود اختصاص داده اند.

وی در عین با بیان اینکه اين ميزان تلفات در اردبیل نیز در مقايسه با آمارهاي جهاني بالاست، متذکر شد: کاهش این آمار نیازمند فرهنگ سازی، عزم همگانی بویژه رعايت دقيق قوانين و مقررات راهنمائي و رانندگي از سوی مردم است.

مديركل پزشكي قانوني استان همچنین با اشاره به آمار تلفات رانندگی استان طی 9 ماهه اول سال از کاهش 4.8 درصدی در مقایسه با آمار سال قبل خبر داد و یادآور شد: از تعداد 180 کشته در این مدت 133 نفر مرد و47 نفر زن بوده اند.

ولیزاده بيشترين آمار تلفات حوادث رانندگي را با 116 نفر فوتي در حوزه هاي برون شهري برشمرد و تصریح کرد: حوزه هاي درون شهري با 33 نفر وجاده هاي روستايي با 31 نفر نیز دارای بیشترین تلفات بوده اند.

وی تعداد مصدومان حوادث رانندگي در 9 ماهه سال جاري را سه هزار و 700 نفر عنوان کرد و بیان داشت: سال قبل سه هزار و 714 نفر مصدوم حوادث رانندگی داشتیم که در این زمینه نیز با کاهش جزئی چهار صدم درصد مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: از مجموع مصدومان سوانح رانندگينیز دو هزار و 605 نفر مرد و هزار و 95 نفر زن بوده اند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، کمترین ، آمار ، تلفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.