گروه های ملی-دموکراتیک مخالف رژیم در بحرین بر لزوم وجود دستگاه قضایی مستقل و سالم در این کشور تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اللؤلؤه ؛ مخالفان بحرینی تاکید کردند فقدان دستگاه قضایی مستقل و سالم، به برقراری ثبات منجر نمی شود بلکه موجب هرج و مرج و فساد و انتقام جویی سیاسی و صدور حکم های انتقام جویانه علیه مخالفان به علت بیان دیدگاه هایشان خواهد شد. 

مخالفان بحرینی در بیانیه پایانی سومین روز تظاهرات مردمی در جزیره المحرق تاکید کردند گزارش های بین المللی و حقوقی و در راس آنها گزارش کمیته حقیقت یاب ثابت می کند رژیم حاکم از دستگاه قضایی برای سرکوب کردن و ضربه زدن به مخالفان خود بهره برداری می کند.

 در این بیانیه آزادی کسانی که به علت بیان دیدگاه هایشان بازداشت شده اند درخواست شده است.

در پیام های گروه های مخالف رژیم که برای خالد بن احمد آل خلیفه رئیس دربار بحرین ارسال شد بر وحدت ملی فراگیر و توقف محاکمه های سیاسی و آزادی زندانیانی که به علت بیان افکارشان بازداشت شده اند تاکید شده است. 

سماح زعیتر در این باره گزارش داد: مخالفان سیاسی بحرینی که پیش از این پیام هایی را از طریق رسانه های دیداری برای خالد بن احمد آل خلیفه وزیر دربار بحرین ارسال کرده بودند، به تازگی بیانیه ای در این زمینه منتشر کردند.  در این بیانیه بر وحدت ملی همه بخش های تشکیل دهنده جامعه بحرین به عنوان اصل ثابت و مبنای تشکیل دهنده جامعه ای تکثرگرا و منسجم و باثبات تاکید شده است که کشور را در مسیر حل ریشه ای بحران سیاسی قرار می دهد. در این بیانیه همچنین بر صیانت از همه حقوق مشروع ملت تاکید شده است.

این بیانیه می افزاید، در پیام هایی که از طریق رسانه ها ارسال شد، توافق بر سر نقشه راه به منظور گفتگوی دو جانبه و همچنین ایجاد نظام انتخاباتی عادلانه و شفاف که هیئتی مستقل بر اجرای آن نظارت داشته باشد، درخواست شده بود. مخالفان بحرینی همچنین خواستار تشکیل پارلمان منتخب با اختیارات کامل در بخش قانونگذاری و نظارت شدند و تاکید کردند مخالفان خواستار همکاری و توافق با دیگر گروه های بحرینی به منظور دستیابی به راه حل های ملی و توافقی هستند که آزادی و دموکراسی و عدالت اجتماعی را تحقق بخشد.

مخالفان بحرینی در پایان بیانیه خود بر ضرورت تشکیل کمیته ای برای پیگیری و اجرای توصیه های کمیته حقیقت یاب بحرین که ریاست آن را بسیونی بر عهده داشت تاکید کردند.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار