اکنون دانش آموختگان پزشکی اعم از عمومی و متخصص به میزان کافی در کشور وجود دارند و ما توان پذیرش آموزش دانشجویان از سایر کشور‌ها را نیز کسب کرده‌ایم و شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این راستا راه اندازی شده است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد رضا دارابی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد نیروی‌های آموزش دیده باید متناسب با نیازهای کشور بوده و زمینه بازار کار فارغ التحصیلان را در آینده داشته باشیم. 
 
وی با بیان اینکه آموزش زیربنای توسعه علمی هر جامعه از بدو تولد بشر تاکنون بوده است، افزود: در حوزه آموزش باید به سمتی پیش رویم که معلم به معنای واقعی دغدغه آموزش را داشته باشد و گریز از مسئله آموزش و به حاشیه راندن آن در حوزه بهداشت و درمان، ضربه مستقیمی را به سلامت مردم وارد خواهدکرد. 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: در حال حاضر دو هزار و ۳۸۰ نفر در مقطع کار‌شناسی، ۶۶۴ نفر در مقطع کار‌شناسی ارشد، دو هزار و ۵۷۸ نفر در مقطع دکتری حرفه‌ای، ۲۶۳ نفر در مقطع دکتری تخصصی پی. اچ. دی و پژوهشی و ۹۱۵ نفر در مقطع دکتری تخصصی بالینی، پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. 

دکتر دارابی افزود: این در حالی است که اگر وضعیت خود را با سالهای قبل از انقلاب مقایسه کنیم در سالهای ۱۳۵۳ دانش آموخته دانشگاههای علوم پزشکی بسیار کم بود و پزشکان موردنیاز از کشورهای دیگر مثل بنگلادش، هندوستان و فیلیپین به ایران می‌آمدند. 

وی در پایان گفت: اکنون دانش آموختگان پزشکی اعم از عمومی و متخصص به میزان کافی در کشور وجود دارند و ما توان پذیرش آموزش دانشجویان از سایر کشور‌ها را نیز کسب کرده‌ایم و شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این راستا راه اندازی شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار