رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: 22بهمن 57 از درگیری‌های پادگان باقرشاه تا لحظه‌ی تاریخی شنیدن صدای انقلاب از رادیو تهران خاطراتی است که هنوز در گوش ملت ایران طنین‌انداز است.

سردار اسکندر مومنی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: 22بهمن 57 یادآور صدای شکستن استخوان‌های رژیم پهلوی است که هنوز در گوش همه ملت ایران طنین‌انداز است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد: من آن زمان تهران بودم و در راهپیمایی آن روز بیشتر در حوالی پادگان باقرشاه بودم و همراه با همه ملت ایران فریاد ‌آزادی سر می‌دادیم.

وی افزود: از 19بهمن57 شور یکپارچه‌ای در ملت ایران بود که با هرچه در دست داشتند جلوی تحرک رژیم را گرفته بودند.

سردار مومنی با یادآوری خاطرات آن روزها گفت: آن روزها رژیم اعلام حکومت نظامی کرده بود و قصد داشت با کشتار مردم و به ویژه سران انقلاب را سرکوب کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل بود که برخی از بزرگان انقلاب هم توصیه کرده بودند که مردم بیرون نروند چراکه رژیم قصد کشتار دارد و ما با توجه به روحیه کنجکاوی پس از مدتی بیرون آمدیم و شاهد صحنه‌های تلخ کشتار مردم توسط رژیم پهلوی بودیم.

سردار مومنی در ادامه بیان داشت: آن زمان تلفن یا پیامک برای اطلاع رسانی نبود و رسانه‌ هم در اختیار رژیم بودند و تنها راه ارتباطی مردم گاهاً روزنامه‌ها بودند که یک روز بعد منتشر می‌شدند و خبرها به صورت اعلامیه دهان به دهان منتقل می‌شد.

وی افزود: بلاخره روز موعود فرا رسید و پیام امام خمینی(ره) که به خیابان‌ها بیایید و بنیاد حکومت نظامی را براندازید همه ایران را پرکرد و هر کس با هرچه داشت جلوی رژیم ایستاد و لحظه‌ی تاریخی، "توجه‌ توجه، اینجا تهران، صدای راستین ملت ایران، صدای انقلاب است،" همواره در گوش ما طنین‌انداز است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران را اگر با سایر انقلاب‌ها همچون انقلاب مصر مقایسه کنیم پایداری انقلاب اسلامی ایران را متوجه خواهیم شد و امروز شاهد همه ابعاد توسعه ایران از ماهواره و ماهواره بر تا سلولهای بنیادین و غنی‌سازی اورانیوم برای انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار