دیوید سوشی به تازگی برای آخرین بار در سریال تلویزیونی پوآروی آگاتاکریستی نقش هرکول پوآرو، کارآگاه بلژیکی مخلوق آگاتاکریستی را بازی کرد و با دنیای او خداحافظی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از دنیای تصویر، دیوید سوشی به تازگی برای آخرین بار در سریال تلویزیونی پوآروی آگاتاکریستی نقش هرکول پوآرو، کارآگاه بلژیکی مخلوق آگاتاکریستی را بازی کرد و با دنیای او خداحافظی کرد. اما این دلیل نمی‌شود که سینما چشم روی جذابیت‌های بی‌پایان این شخصیت ببندد. به تازگی ریدلی اسکات، مارک گوردون و سایمن کینبرگ تصمیم گرفته‌اند دستی به سر روی قتل در قطار سریع‌السیر شرق، یکی از مشهورترین رمان‌های کریستی با حضور هرکول پوآرو بکشند و این شخصیت را بعد از سال 1988 برای اولین بار به سینما بازگردانند. امتیاز اقتباس دیگری از این رمان کلاسیک جنایی را کمپانی فاکس قرن بیستم خریداری کرده است.

رمان قتل در قطار سریع‌السیر شرق در سال 1934 منتشر شد و در آن هرکول پوآرو معمای قتل یک مسافر پولدار در قطاری در حال حرکت از استانبول به مقصد پاریس را حل می‌کند که پاسخی بسیار دور از ذهن دارد. پیش از این، در سال 1974 سیدنی لومت اقتباسی سینمایی از این رمان انجام داد که در آن آلبرت فینی نقش کارآگاه را بازی کرد. گروهی از هنرپیشگان سرشناس هم در فیلم حضور داشتند از جمله لورن باکال، شون کانری، جان گیلگاد، ونسا ردگریو، آنتونی پرکینز و اینگرید برگمن، که برای بازی در این فیلم برنده‌ی اسکار بهترین هنرپیشه‌ی زن نقش مکمل شد. فیلم به جز این جایزه در پنج شاخه‌ی دیگر هم نامزد دریافت اسکار بود. در سال 2001 هم فیلم تلویزیونی آمریکایی‌ای براساس این رمان ساخته شد و آلفرد مولینا نقش پوآرو را بازی کرد. در سال 2010 هم دیوید سوشی در سریال پوآروی آگاتاکریستی در اقتباس تلویزیونی دیگری از این رمان ایفای نقش کرد. 

قطار سریع‌السیر شرق دیگر فعالیت نمی‌کند و به همین خاطر مشخص نیست که آیا تهیه کنندگان فیلم قصد دارند فیلمی تاریخی بسازند یا اینکه داستان را به زمان معاصر بیاورند. هنوز نویسنده‌ای هم برای انجام اقتباس انتخاب نشده و انتخاب کارگردان و هنرپیشه‌ای برای نقش پوآرو هم از گام‌های بعدی تولید فیلم است.

منبع: دنیای تصویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار