متن نهایی پرونده نوروز با امضاء 10 کشور با الحاق سه کشور جدید هفته گذشته به یونسکو ارسال شد.

فرهاد نظری مدیر دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: متن نهایی پروژه نوروز به منظور الحاق سه کشور جدید افغانستان، قزاقستان و تاجیکستان پنجم تا هفتم بهمن مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با حضور نمایندگان کشورهای عضو حوزه نوروز مورد تأیید قرار گرفت و مقداری از کشورهای حاضر در این جلسه این متن را امضاء کردند.
 
وی افزود: متن نهایی پرونده نوروز برای امضاء سایر کشورهایی که دراین جلسه حضور نداشته ارسال و تا اینکه هفته گذشته 17 بهمن با تکمیل امضاء تماس 10 کشور حوزه نوروز به دبیرخانه یونسکو در پاریس ارسال شد.
 
نظری تصریح کرد: درحال حاضر هفت کشور ایران، هند، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان، پاکستان و قرقیزستان کشورهای حوزه نوروز و عضو این پرونده جهانی هستند که باالحاق سه کشور افغانستان، تاجیکستان و پاکستان به پرونده نوروز به ؟ خواهد رسید.
 
مدیر دفتر شب آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی اظهار داشت: امضاء گرفتن از 10 عضو پرونده نوروز کار مشکل و مهمی بود خوشبختانه با انجام این کار در آبان سال آینده پرونده جدید نوروز به همراه پرونده آئین باران خواهی برای ثبت جهانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار