منابع خبری اعلام کردند یک خودروی بمب گذاری شده نزدیک فرودگاه موگادیشو منفجر شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛  پلیس سومالی اعلام کرد روز پنجشنبه بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده مقابل ورودی مجموعه ای که فرودگاه موگادیشو و مقر نیروی اتحادیه آفریقا  نیز در آنجا قرار دارد ، چند تن کشته شدند.

محمد عبدی رحمان یک مسئول پلیس سومالی گفت : « یک خودروی بمب گذاری شده نزدیک فرودگاه موگادیشو منفجر شد. این انفجار تاکنون شش قربانی بر جا گذاشت.»

در مجموعه فرودگاهی موگادیشو، دفاتر سازمان ملل متحد و نمایندگی های دیپلماتیک کشورهای غربی به ویژه نیروهای مأمور انگلیس در سومالی وجود دارند. نیل ویگان Neil Wigan سفیر انگلیس در سومالی در صفحه کاربری توئیتر اعلام کرد  صدای « انفجار شدیدی » را شنیده و ابری از دود را دیده است. 

در پی انفجارهای جداگانه دو بمب روز دوشنبه در موگادیشو که مقامات دولت سومالی را هدف قرار داده بود، یک محافظ کشته و یک مقام نظامی زخمی شد.

تاکنون کسی مسئولیت این دو حمله را به عهده نگرفته است. از زمانی که نیروهای آمیسوم اوت 2011 جنگجویان گروه افراطی الشباب را بیرون رانده اند، پایتخت سومالی به طور مداوم صحنه حملاتی است که الشباب مسئول آن است. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار