اولین دوره توان‌افزایی نهادهای ترویجی فناوری نانو، در راستای افزایش همکاری بین ستاد توسعه فناوری نانو و نهادهای ترویجی،امروز چهارشنبه، ۲۳ بهمن‌ماه در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، اولین دوره ‌توان‌افزایی نهاد‌های ترویجی فناوری نانو با حضور انجمن‌های علمی، هسته‌های علمی بسیج دانشجویی، شرکت‌های آموزشی‌-‌ترویجی و گروه‌های نانو موسسه‌ها و پژوهشکده‌ها از سراسر کشور، صبح امروز آغاز شد و تا روز جمعه ۲۵ بهمن‌ماه به کار خود ادامه خواهد داد.

هدف از برگزاری این دوره آموزشی، افزایش همکاری بین نهادهای ترویجی و ستاد نانو، آشنایی نهاد‌ها و گروه‌های دانشجویی با اهداف، ساختار و برنامه‌های این ستاد، افزایش روحیه کارگروهی و انتقال تجربیات موفق و همچنین آگاهی از دغدغه‌ها و مشکلات گروه‌های دانشجویی و نهادهای ترویجی فناوری نانو اعلام شده است.

گفتنی است، نهاد‌ها و گروه‌ها برای شرکت در این دوره از بالغ بر ۳۰ شهر از ۲۲ استان کشور گردهم‌ آمده‌اند. در مجموع ۶۰ گروه و انجمن دانشجویی از ۵۰ دانشگاه از سراسر کشور در این دوره حضور دارند.

در راستای آشنایی نهاد‌ها با ستاد توسعه فناوری نانو، یک مجموعه ارائه شامل ۷ بخش به نام نانو در ایران در این دوره درنظر گرفته شده است که طی آن بخش‌های مختلف ستاد نانو (شبکه آزمایشگاهی، کارگروه صنعت و بازار، کارگروه ترویج و فرهنگ‌سازی، کارگروه توسعه منابع انسانی، ‌ موسسه خدمات فناوری تا بازار، کارگروه سیاستگذاری) به معرفی فعالیت‌ها، آیین‌نامه‌ها و حمایت‌های ستاد نانو و همچنین بررسی دستاورد‌ها و پژوهش‌های موفق در کشور در حوزه نانو می‌پردازند.

همچنین در راستای افزایش روحیه کارگروهی، در طول برگزاری دوره توان‌افزایی دو بازی آموزشی با عنوان بانک جهانی و برج‌سازی برگزار می‌شود و طی آن شرکت‌کنندگان مورد آموزش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

در اولین دوره توان‌افزایی نهادهای ترویجی فناوری نانو دو هم‌اندیشی، با عناوین «پانزدهمین هم اندیشی نهادهای ترویجی فناوری نانو» و «هم اندیشی شرکت‌های آموزشی و ترویجی» برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است این دوره آموزشی در روز جمعه ۲۵ بهمن‌ماه به کار خود پایان خواهد داد.



انتهای پیام/
برچسب ها: فناوری ، نانو ، پژوهش ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار