معاون تندرستی وتربیت بدنی وزیرآموزش وپرورش گفت: هم اکنون مدارس کشور با کمبود حدود 15هزار معلم ورزش برای زنگ ورزش دانش آموزان درمقاطع مختلف تحصیلی مواجه است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساري مهرزاد حمیدی که برای دیدن دیدار پایانی دومین دوره مسابقات لیگ دانش آموزی والیبال شهرستان آمل به این شهر سفر کرد، افزود: در حال حاضر حدود 35هزار معلم ورزش در مدارس کشور مشغول به فعالیت هستند که تعدادی از آنها به صورت همزمان چند مدرسه دیگر را هم تحت پوشش خود دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مهمترین مشکل در این حوزه محدودیت برای گرفتن مجوز جذب معلمان ورزش است، تصریح کرد:‌ البته دانشجویانی که اکنون در دانشگاه فرهنگیان درحال تحصیل هستند در صورت فراهم شدن مجوزهای جذب معلم ورزش در مدرسه ها در اولویت قرار دارند.

معاون تندرستی وتربیت بدنی وزیرآموزش وپرورش همچنین به بخش زیرساختی در ورزش مدرسه های کشور اشاره کرد وادامه داد: هم اکنون حدود سه هزار ورزشگاه ، مجموعه وزمین های ورزشی در بیرون از فضاهای مدرسه ای برای انجام فعالیت های ورزشی دانش آموزان در سراسر کشور وجود دارد.

حمیدی اضافه کرد:‌ البته مجموعه های جدید ورزشی در برخی از استانهای کشور هم در حال ساخت است که این طرح ها اکنون با پیشرفت های فیزیکی متوسط در حال اجرا است.


برچسب ها: مدراس ، کشور ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.