مردم منطقه آمریکای لاتین با برگزاری تظاهرات آرام در کشورهای منطقه از اقدامات مخرب آشوبگران مورد حمایت آمریکا در ونزوئلا ابراز انزجار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، مردم منطقه آمریکای لاتین با برگزاری تظاهرات آرام در کشورهای منطقه از اقدامات مخرب آشوبگران مورد حمایت آمریکا در ونزوئلا ابراز انزجار کردند.

 سفارت ونزوئلا در بوینوس آیرس پایتخت آرژانتین در چند روز گذشته میعادگاه رهبران احزاب، سازمان های حقوق بشر و تشکلات اجتماعی آرژانتین بود که یک صدا حمایت خود از مردم و دولت ونزوئلا را اعلام کردند. 

"کارلوس" از حزب چپگرای آرژانتین به خبرنگاران گفت: ما دراین لحظات حساس برای ابراز همدردی و پشتیبانی از ملت و دولت ونزوئلا به اینجا آمدیم. 

وی افزود: ونزوئلا امروز قربانی توطئه آمریکا است و به نظر می رسد واشنگتن دوباره در ونزوئلا با همدستی عوامل خود درحال انجام یک کودتاست. 

12 سال پیش جناح‌های راستگرای ونزوئلا با حمایت واشنگتن توانست با کودتا دولت قانونی چاوز را ساقط کند. هر چند سران کودتا در برابر سفیر آمریکا به عنوان رئیس جمهور خودخوانده سوگند خوردند و قدرت را به دست گرفتند اما  ساعت بعد مردم با قیام عمومی رژیم مورد حمایت امریکا را ساقط کردند. 

"مارتین اوگاندو" از تشکل اجتماعی مارئه آ پوپولار دراین باره گفت: آمریکا تجربه شکست در کودتا در ونزوئلا را دارد اما بعد از موفقیت در کودتا در هندوراس و پاراگوئه فکر کرده است کودتا در ونزوئلا هم موفق خواهد بود.

وی افزود: البته ما هم تجربه درناک کودتاهای خونین آمریکا را فراموش نکردیم و اجازه چنین اقدامی را به آمریکا نمی دهیم. 

طی چند روز گذشته در ونزوئلا گروه‌های تندروی مخالف دولت با ایجاد آشوب و حمله به ساختمان‌های دولتی موجب کشته شدن حداقل 3 نفر و زخمی شدن بیش از 60 نفر شده‌اند.

آمریکا رسما به دخالت در این آشوب ها متهم است، آشوب‌هایی که موجب انزجار افکار عمومی منطقه از واشنگتن شده و حمایت همه جانبه ملل منطقه از دولت ونزوئلا را در پی داشته است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار