حاجی‌دلیگانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

رفع 32 ایراد شورای نگهبان از لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس گفت: جلسه امروز کمیسیون تلفیق با حضور وزیر اقتصاد و معاونین رئیس جمهور برگزار و 32 بند از ایرادات اعاده شده از سوی شورای نگهبان در این جلسه رفع شد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ایرادات اعاده شده در مورد لایحه بودجه 93 از سوی شورای نگهبان گفت: امروز جلسه با حضور نمایندگان دولت از جمله وزیر اقتصاد و معاونین رئیس‌جمهور و هم چنین نماینده شورای نگهبان تشکیل شد.
 
وی ادامه داد: تصمیماتی که تا به حال اتخاذ شده به صورت کلی راجع به ایراداتی است که شورای نگهبان در مورد اصل 53 گرفته بود بدین صورت که هر جا که گردشی مالی خزانه در متن ذکر نشده اصلاح شده و این گردش مالی انجام شود.
 
عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: از تصمیمات دیگری که اتخاذ شد این بود که ماده‌ای به این لایحه اضافه شود با این مضمون که هر چه در قانون بودجه 93 تا به حال به مصوب شده است فقط مربوط به سال 93 بوده و استمرار نخواهد داشت که ایرادات اصل 53 لایحه بودجه که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود با این مصوبه در 32 مورد اصلاح شد.
 
حاجی‌دلیگانی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر نیز موضوع قیمت خوراک پتروشیمی‌ها مطرح است که قرار گرفتن قیمت گذاری خوراک پتروشیمی‌ها توسط دولت در اختیار دولت رای آورد و دولت باید براساس بازار این قیمت گذاری را انجام دهد.
 
عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: در راستای قیمت خوراک پتروشیمی‌ها دولت نیز اعلام کرد که 10 سنت قیمت را افزایش خواهد داد تا هم مزیت سرمایه گذاری در این بخش حفظ شده و هم این مسئله را به همراه داشته باشد که رقبا جای ما را در بازار نگیرند.
 
وی ادامه داد: در همین راستا وزیر اقتصاد اعلام کرد که در حال حاضر در قطر و روسیه نیز این قیمت 12 سنت، عربستان 11 سنت و ما نیز بنا داریم که این قیمت را بر روی 10 سنت پایه‌گذاری کنیم که این مسئله نیز در برداشتن عدد 15 سنت رای آورد و مصوب شد.   
 
حاجی‌دلیگانی در پایان خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که وضعیت بازار بورس حالت عادی خود را پیدا کرده و از کاهشی که دو هفته اخیر به خود دیده که بنابر گفته وزیر اقتصاد مبلغی حدود 40 هزار میلیارد تومان کاهش ارزش سرمایه گذاری داشته جبران شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار