شماری زیادی از ساکنان محله های شاغور و امین در دمشق پایتخت سوریه در حمایت از رهبران سوری و بشار اسد رئیس جمهور سوریه راهپیمایی کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ،‌ شماری زیادی از ساکنان محله های شاغور و امین در دمشق پایتخت سوریه در حمایت از رهبران سوری و بشار اسد راهپیمایی برگزار کردند.

 محله های شاغور از قدیمی‌ترین محله های دمشق است.

"جعفر مهنا" خبرنگار شبکه سوریه در گزارشی گفت : برخی از ساکنان این محله هنگام رویدادهای بحرانی در کنار افراد مسلح جنگیدند اما امروز به صفوف دفاع ملی پیوسته اند و در حمایت از رهبران سوریه راهپیمایی سازماندهی کرده اند.

یکی از افراد مسلحی که قبلا عضو ارتش آزاد سوریه بوده و به جمع نیروهای دفاع ملی پیوسته و در این راهپیمایی شرکت کرده بود گفت:«سوری‌ها به آغوش سوریه بازگردند. همه جوانانی که مثل من هستند به سوریه بازگردند. سوریه به شما نیاز دارد نگذارید بیگانگان بین شما وارد شوند.»

یکی از فرماندهان در نیروهای دفاع ملی گفت:« من از همه سوری‌ها اگر در ارتش آزاد هستند می‌خواهم به سوریه و به آغوش کشور بازگردند.»

جوانان محله های شاغور و امین بر اسبهای خود سوار شدند و در کوچه های محله های قدیمی حرکت کردند و در میدان‌های این دو محله گردآمدند.

آنها پرچم‌ها و پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود « بشار اسد رئیس جمهور قانونی جمهوری عربی سوریه است.»

آنان با هرگونه فتنه طائفه ای مخالفت و درخواست کردند افراط گرایی وارداتی به جامعه سوریه کنار گذاشته شود.

شیخ ولید عبد  الحق مبلغ اسلامی گفت:« ملت سوریه درباره آینده اش و رهبرش و دولتش تصمیم می گیرد.»

یک زن گفت:« ملت سوریه نمی ترسد. ما به خواست  الهی پیروز می شویم و پیروزی آغاز شده است.»

یکی از ساکنان شاغور گفت:«اینها جوانان سوریه هستند.سوریه فقط برای آزادگان  است. حافظ اسد رهبر فقید سوریه به سوریها آموزش داده است یا مرگ یا پیروزی.»

یکی از ساکنان امین گفت:« ما در امنیت زندگی می کردیم و مشکلی نداشتیم تا اینکه کافران آمدند و کشورمان را خراب کردند. ما شب‌ها در خیابان‌ها حرکت می کردیم و امنیت برقرار بود و مشکلی نداشتیم.»

برگزاری راهپیمایی های خودجوش در دمشق و ریف دمشق و مناطق دیگر در حمایت از رهبران سوریه بیانگر آگاهی ملت است که می داند آتش تکفیری‌ها می تواند به کشور بیشترین خسارت را وارد کند و تفاهم داخلی بهترین راه سازندگی کشور است.

مهنا در پایان گفت:  از همین جا تعدادی از جوانان در کنار افراد مسلح در  اطراف دمشق جنگیدند اما  امروز به همراه بستگانشان در میدانها تجمع کرده اند و آشکارا حمایت خود را از ارتش و رهبران سوریه اعلام می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار