عضو کميسيون قضايي مجلس گفت: ایران به عنوان كشوری مستقل به كنوانسيون‌هاي بين‌الملل پيوسته‌ و در اين زمينه تعهدات متقابل را اجرا خواهد کرد.

"سيدحميدرضا طباطبايی" عضو کميسيون قضايی مجلس در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در این روزها شاهد ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در وین هستیم، اظهار داشت: طبق معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، خواسته ایرانیان برای غنی سازی اورانیوم، کاملا به حق است و اين در حالي است كه ايران تنها كشوری است كه در اين زمينه تحت فشارهای مختلف قرار دارد.
 
وي ادامه داد: طبق معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای(ان پی تی)، غنی‌سازی اورانیوم، حق مشروع و قانونی ایران است و در اين رابطه جايی براي مذاكره وجود ندارد.
 
طباطبايی افزود: ما به عنوان كشوری مستقل به كنوانسيون‌های بين‌الملل پيوسته‌ايم و در اين زمينه تعهدات متقابل داريم و غني‌سازی جز هيچكدام از ممنوعيت‌های معاهدات بين‌الملل نيست.
 
عضو کميسيون قضايی مجلس در پايان، خاطرنشان کرد: از آنجايي كه جمهوري اسلامی ايران به عضويت كنوانسيون‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در آمده است، بنابراين تبعات آن را هم پذيرفته و فعاليت‌های خود را در چهارچوب نظارت و مقررات آژانس پيگيري مي‌کند.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار