برزو نیک نژاد گفت: متن مجموعه "روزهای بد، در" همچون سایر آثار سعید آقاخانی برگرفته از واقعیت‌های روزمره زندگی است و دغدغه ها و مشکلات طبقه متوسط جامعه را به تصویر می‌کشد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه سه سیما، برزو نیک نژاد نویسنده مجموعه تلویزیونی "روزهای بد، در" در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی شبکه سه سیما درباره ویژگی های متن این سریال گفت: سعی کردم متن سریال روزهای بد در را از جنس روزمرگی ها و اتفاقات ساده و معمولی زندگی بنویسم. این سریال مثل بقیه کارهایی که تا به حال نوشته ام، بر اساس واقعیت های زندگی است که تنها جنبه نمایشی پیدا کرده اند. 

وی با بیان این که ممکن است نام سریال تغییر کند، ادامه داد: با توجه به داستان سریال نام روزهای بد، در را برای آن انتخاب کردم که با محتوا و فضای قصه هم تطابق مناسبی دارد، اما ممکن است نام سریال تغییر کند. 

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی "ناخواسته" با بیان میزان نزدیکی فضای داستان روزهای بد در با نام آن افزود: در این سریال مشکلاتی مطرح و گره هایی ایجاد می شود اما قرار است در نهایت این مشکلات یا حل شده یا کنار گذاشته شود. در واقع همانند سیزده به در که مردم با رفتن به طبیعت در باورشان اتفاقات بد را پشت سر می گذارند، در این داستان هم همراه با سال جدید روحیه امیدواری در بیننده ایجاد می شود. از این رو سریال روزهای بد در سراسر امید است.

وی با اشاره به 15 قسمتی بودن این مجموعه بیان داشت: طبقه ای که شخصیت های سریال روزهای بد در به آن متعلق اند، مانند سریال "دودکش" طبقه متوسط جامعه است. وقتی قصه ای از زندگی مردم گرفته شود و بر اساس مسائل روز جامعه باشد، می توان به ازای هر روز قصه  نوشت. اما باید فرصت نگارش آن را هم در نظر گرفت. به گمانم بتوانم تا اوایل نوروز نوشتن فیلمنامه را به پایان ببرم.

نیک نژاد در پاسخ به این که آیا از تکیه کلام خاصی برای کاراکترهای قصه هم استفاده شده است یا نه، اظهار کرد: در این کار هم تکیه کلام هایی برای شخصیت ها در متن گنجانده ام اما بعضی ها در برابر این تکیه کلام ها جبهه می گیرند. 

وی با اشاره به بازیگران نقش های روزهای بد در نیز ادامه داد: هر کارگردانی بر اساس تفکر خود بازیگران سریالش را انتخاب می کند. من همه بازیگرانی که در این سریال مشغول ایفای نقش هستند را دوست دارم اما مهم این است که پیش از شروع ساخت یک سریال فرصت کافی به آن ها برای نزدیک شدن به نقش های نوشته شده روز کاغذ داده شود. فکر می کنم با تجربه سعید آقاخانی در سریال سازی این اتفاق بیافتد و ما بتوانیم نوروز امسال شاهد مجموعه ای باکیفیت از شبکه سه سیما باشیم. 

نویسنده سریال "دودکش" با اشاره به این که قشر متوسط جامعه را می شناسد و در این کار نیز دغدغه ها و مشکلات همین گروه را مطرح کرده است، اضافه کرد: یک نویسنده طبیعتا همه چیز را درباره همه گروه های جامعه نمی داند. اما من حداقل طبقه متوسط جامعه را می شناسم. خودم متعلق به این گروه هستم و با آن ها زندگی کرده ام. در سریال های سعید آقاخانی هم معمولا بر همین قشر و گروه های پایین جامعه تاکید می شود. اما این طور نیست که در این سریال سراسر بدبختی و سیاهی ببینیم.

مجموعه تلویزیونی روزهای بد،در کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیماست که به تهیه کنندگی مهران مهام و ایرج محمدی برای پخش در ایام نوروز مراحل تولید خود را پشت سر می گذارد. این سریال 15 قسمتی درباره سرایداری است که بعد از گذشت 30 سال در آستانه ازدواج  پسر خود قرار است بازنشسته شود. حال که قصد دارد مراسم ازدواج او را در مدرسه برگزار کند، این اتفاق برایش رقم می خورد.  


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.