معاون حقوقی رئیس‌جمهور بر صیانت از میادین مترک نفتی و استفاده از توان داخلی در کنار جذابیت بخشیدن به قراردادهای نفتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهور در همایش بررسی اصلاح قراردادهای نفتی، گفت: قراردادهای نفتی جدید باید انتظارات پیمانکاران داخلی و خارجی را ببیند از این رو در کنار جذابیت باید به صیانت از میادین مشترک نفتی نیز توجه ویژه‌ای شود.
وی با اشاره به اینکه تنها نباید میادین داخلی را مورد بررسی قرار داد، گفت: در قراردادهای جدید باید نگاه ویژه‌ای به میادین مشترک داشت.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه الگوی قراردادهای جدید باید ایرانی باشد و در کنار منافع ملی و صیانت از میادین نفتی جذابیت‌هایی را برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: در این قراردادها علاوه بر منافع ملی باید به نفی سبیل نیز توجه کرد.

امین‌زاده با اشاره به اینکه قراردادهای جدید باید مطابق شرایط روز جهانی باشد، گفت: انعطاف‌پذیری قراداهای جدید نفتی یکی از نکات مهم برای الگوی جدید قراردادی است که باید مدیریت شود.

وی با اشاره به نگاه ویژه در قراردادهای جدید به بخش خصوصی، گفت: باید سعی کنیم از حداکثر ظرفیت داخلی در قراردادهای جدید استفاده کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به سبد قراردادهای جدید، گفت: هنگامی که منافع ملی مورد توجه قرار گرفت می‌توانیم با توجه به شرایط روز و همچنین ایجاد جذابیت قراردادهای جدید خود را به شرکت‌های بین‌المللی عرضه کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار