رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون اصل 90 مجلس از پیگیری و بررسی پرونده "زمین‌های سرخه حصار" توسط این کمیته خبر داد.

محمدحسین میرمحمدی نماینده گلپایگان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت زمین‌های مجهول‌المالک شهر تهران گفت: در اولین نشست بررسی این موضوع توسط کمیسیون اصل90،  قرار شد ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) در این زمینه گزارش خود را ارائه کند.

وی افزود: در حال حاضر منتظر  ارائه گزارش این ستاد هستیم تا پیگیری‌های خود را شروع کنیم.

رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: بررسی زمین‌های مجهول‌المالک و "زمین‌های سرخه‌حصار" در دستور این کمیته بوده و به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

اضافه می‌شود؛ میرمحمدی پیشتر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت اراضی تصرف شده و پیگیری‌های کمیسیون اصل 90 گفت: یکی از موضوعات مهم پیگیری پارک ملی خجیر است که تاکنون جلساتی در این رابطه داشته‌ایم.  
 
وی افزود: با حضور دستگاه‌های ذیربط هم‌چون محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و استانداری تهران برگزار شده و جلسه دیگری در این رابطه برگزار خواهیم کرد.  
 
رئیس کمیته مبارزه با زمین‌خواری مجلس در ادامه به زمین‌های مجهول المالک اشاره کرد و گفت: این زمین‌ها در داخل شهر تهران قرار داشته و متاسفانه در حال تصرف هستند به طوری که سندسازی شده و با روش‌های مختلف در حال تصرف هستند.  
 
وی افزود: در این رابطه اقداماتی انجام داده‌ایم و قوه قضاییه، وزارت مسکن و شهرسازی و نهادهای مربوطه نیز دعوت به همکاری کردیم متولی زمین‌های مجهول المالک باید مشخص شود.
 
وی تصریح کرد: البته این زمین‌ها زیر نظر ستاد اجرای فرمان امام است اما در این رابطه برنامه جامعی ندارند.
 
میرمحمدی تاکید کرد: این زمین‌ها حدود 20 هزار متر بوده و باید هر چه سریعتر تکلیف آن‌ها مشخص شود. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرخه‌حصار یکی از پارک‌های ملّی ایران است که در شرق تهران قرارگرفته و مساحت آن در حدود ۹۱۶۸ هکتار می‌باشد.

همچنین سرخه‌حصار و برخي از اراضي تهران كه در ارتفاعات بالاي 1800 متر و در مناطق شمالي شهر قرار دارند 25 سال پيش از سوي وزارت جهاد كشاورزي به اعضاي تعاوني واگذار شده و مشكلاتي را بوجود آورد‌ه‌ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار