مدير راهداري راه و شهرسازي كردستان گفت: ارزش شبكه راه‌هاي استان 3 هزار ميليارد تومان بوده و نگهداري از اين سرمايه نيازمند اختصاص اعتبارات است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان كردستان، محمدراشد مدرس‌گرجي با اشاره به ارزش 3 هزار ميليارد توماني شبكه راه‌هاي استان گفت: نگهداري از اين سرمايه نيازمند اختصاص و جذب به موقع اعتبارات است.

به گفته وي، ميزان اعتبارات درنظرگرفته شده براي بحث راهداري استان در امسال 16 ميليارد تومان بوده كه با گذشت 11 ماه تنها 5 درصد برابر با يك‌ميليارد تومان از اين اعتبار اختصاص داده شده است.

مدير راهداري اداره‌كل راه و شهرسازي كردستان تصريح كرد: تنها هزينه خط‌كشي وسط جاده‌ها با صرفنظر از كناره‌هاي آن به دليل كمبود اعتبار بيش از 5 ميليارد تومان است.

مدرس‌گرجي در مورد وضعيت راه‌هاي استان نيز اظهار كرد: راه‌هاي استان استاندارد فرعي را دارند اما عملكرد آنها ترانزيتي است.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به بار ترانزيتي جاده‌ها و راه‌هاي استان بايد در زمينه ارتقاء راه‌ها و تبديل آنها به بزرگ‌ها اقدامات اساسي صورت بگيرد و اين مهم بدون اختصاص اعتبارات لازم امكان‌پذير نخواهد بود.

به گفته مدير راه اداره كل راه و شهرسازي كردستان، از نظر نگهداري و ايمن‌سازي جاده‌هاي موجود مشكلي نداريم اما انجام برخي از كارها به منظور ارتقاء امنيت جاده‌هاي به ويژه حذف پيچ‌ها نياز به اعتبار دارد و اعتبارات راهداري پاسخگو نيست.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار