دوازدهمین همایش گفتار درمانی از تاریخ ششم تا هشتم اسفند ماه سال جاری در سالن شهید احمدی روشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می‌شود.

فریبا یادگاری دبیر علمی دوازدهمین همایش گفتار درمانی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران افزود: تعداد کل مقالات رسیده به دبیرخانه همایش حدود ۶۰۰ مقاله است که از بین آن ۳۲ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۸۱ مقاله به صورت پوستر پذیرفته شده است.

وی که اولین دانش آموخته مقطع دکتری گفتار درمانی کشورمان است، آسیب‌شناسی، ارزیابی و مداخله در حوزه‌های اختلالات رشد زبان، اختلالات اکتسابی روانی گفتار، اختلالات صدا و تشدید، اختلالات حرکتی گفتار و... را از موضوعات عنوان کرد. 

وی در ادامه در ارائه پژوهش‌های مربوط به رشد طبیعی و هنجار‌های گفتار و زبان، کاربرد‌ها و تعاملات بین رشته‌ای با حوزه‌های علوم اعصاب، نورولوژی، روانشناسی، زبان‌شناسی، پزشکی و توانبخشی علوم پایه و اخلاق حرفه‌ای و اصول مدیریت در گفتار درمانی را بخشی دیگر از محور‌های این همایش عنوان کرد. 

یادگاری گفت: این همایش با ۱۳ سخنرانی کلیدی و با حضور اساتید و صاحب نظران داخلی و خارجی همراه است. 

گفتنی است، سه پنال با عناوین توانبخشی کودکان مبتلا به اوتیسم، توانبخشی‌شناختی بیماران زبان پریش و درمان لکنت نیز در این همایش پیش بینی شده است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.